laatste maanden huur cash betaald - listige truc

Loria
Topic Starter

Re: laatste maanden huur cash betaald - listige truc

#16 , 22 jan 2015 15:22

Intussen weer brief van vredegerecht gehad met vraag tot betaling. Kan ik zelf met dat papier naar het vredegerecht gaan en desnoods iemand aanstellen die kan bewijzen dat ik bv. dat handtekening niet heb nagebootst ( ik weet, ik denk wat ver nu), maar ik ben echt zeker van mijn stuk.
Familie wil ook verklaren dat ze me ( deel) van het totaalbedrag hebben geleend en hebben er uittreksels van bewaard.

In die brief stond ook dat de waarborg naar de laatste maanden huur gaat terwijl ik die cash heb betaald.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 22 jan 2015 15:54

Intussen weer brief van vredegerecht gehad met vraag tot betaling. Kan ik zelf met dat papier naar het vredegerecht gaan en desnoods iemand aanstellen die kan bewijzen dat ik bv. dat handtekening niet heb nagebootst ( ik weet, ik denk wat ver nu), maar ik ben echt zeker van mijn stuk.
Familie wil ook verklaren dat ze me ( deel) van het totaalbedrag hebben geleend en hebben er uittreksels van bewaard.

In die brief stond ook dat de waarborg naar de laatste maanden huur gaat terwijl ik die cash heb betaald.
vredegerecht velt enkel een vonnis, uitvoeren kan enkel een deurwaarder. Heb je dan niet naar die zitting geweest.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Loria
Topic Starter

#18 , 22 jan 2015 16:13

Neen, daar zit nu net even het probleem. Ik had met het vredegerecht gebeld, gezegd dat het zo was afgehandeld en de persoon aan de telefoon zei: oh dan is dat in orde.
Ik kreeg nadien dus wel brief waarin dan stond dat ik niet aanwezig was, hoe kan ik dit nog rechttrekken?

Reclame

Didymus

#19 , 22 jan 2015 16:29

Verzet aantekenen tegen het vonnis.
"sowieso" schrijf je zo.

Loria
Topic Starter

#20 , 22 jan 2015 16:49

is al brief van maand terug, heb die gekregen van de nieuwe bewoner. Hij was niet aangetekend verstuurd, stak gewoon in de bus ( volgens mij moet de verhuurder die daar in de bus zijn komen stoppen). Ik heb dus nergens officieel iets afgetekend.

Ex-verhuurder begint nu ook al schreeuwend te bellen van: ik zal eens gaan verklaren dat je mijn handtekening hebt vervalst.

sloeberken

#21 , 22 jan 2015 17:20

Een vonnis moet altijd aangetekend verstuurd worden, denk dat dit enkel een verzoening was, dit betekent dat u niemand kan dwingen daar je niet aanwezig was en er zodus geen verzoening was.

Loria
Topic Starter

#22 , 22 jan 2015 17:34

ja, lijkt idd meer op een verzoening. Stonden wel dingen in zoals: per dag loopt het bedrag op en van die dingen, maar niets dwingend van: indien u NU niet betaalt, dan komen we alles leeg maken. Waar moet ik in deze fase naartoe met het papier en handtekening van de verhuurder. Het is ook duidelijk niet mijn geschrift.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#23 , 22 jan 2015 19:00

Een vonnis moet niet altijd aangetekend verstuurd worden. Wanneer in een huurzaak een vonnis bij verstek wordt uitgesproken wordt hiervan een afschrift per gewone post verstuurd, niet aangetekend.

Het zal wel een vonnis zijn. Van een verzoening waar men niet komt opdagen wordt niets opgestuurd.

Voor Loria heb ik maar één advies: ga zo spoedig mogelijk naar een advocaat, eventueel pro deo als u daar recht op hebt. De termijn om verzet aan te tekenen tegen het vonnis begint vanaf de betekening van het vonnis. Dit is als de gerechtsdeurwaarder dit komt brengen op het adres waar u in de bevolkingsregisters bent ingeschreven.

Loria
Topic Starter

#24 , 22 jan 2015 19:33

Die termijn is al verstreken omdat de nieuwe huurder het me nu pas heeft gegeven, maar dan heb ik toch ook niet getekend voor ontvangst gezien het gewoon zo in de bus zat?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#25 , 22 jan 2015 19:37

Is die brief afkomstig van een gerechtsdeurwaarder?

Loria
Topic Starter

#26 , 22 jan 2015 19:53

van het vredegerecht

sloeberken

#27 , 22 jan 2015 21:17

Is niet gemakkelijk met deze informatie, enig juist advies te geven. Een vonnis dat betekend is word door een deurwaarder gebracht, waarna je nog 30 dagen de tijd hebt in verzet te gaan.

Loria
Topic Starter

#28 , 22 jan 2015 21:30

Geen deurwaarder gezien, de waarborg is ook nog niet vrij gegeven en de verhuurder wil nu proberen die te recupereren voor achterstallige huur die reeds is betaald cash dan. Is dit ook geen afpersing?

VDG2

#29 , 22 jan 2015 21:42

Loria, neem aub contact op met een advocaat of ga naar het bureau voor Juridische bijstand (http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;). Op basis van de gegeven informatie is het, zoals Sloeberken aangeeft, niet mogelijk om u correct te adviseren.

Neem alle documenten die u van het vredegerecht heeft gekregen mee, alsook het door de huisbaas ondertekende document + uw huurovereenkomst (om de handtekening te kunnen vergelijken etc.), de bewijsstukken i.v.m. de cash-betalingen (geschreven getuigenissen etc.) de eventuele briefwisseling die u heeft ontvangen van de huisbaas, en alle andere zaken die de zaak kunnen verduidelijken.
Stel al een tijdslijn op zodat alles duidelijk is voor de adviserende advocaat.

Indien u langer wacht zal de termijn voor eventueel verzet aan te tekenen misschien verstrijken (voor zover dat nog niet gebeurd is en voor zover het effectief een verstekvonnis betreft).

Het is noodzakelijk dat u dringend de nodige stappen onderneemt als u niet aan het korte eind wil trekken. Of u zal hier op z'n minst een duidelijker beeld moeten scheppen over hoe de vork nu precies in de steel zit, zodat er deftig advies kan worden gegeven. Bijvoorbeeld:
- Wat heeft u ontvangen van het vredegerecht (staat er een 'titel' op de brief?), wat staat er EXACT in?
- Wanneer heeft u dit document of deze documenten ontvangen? Datum
- Hoe heeft u deze documenten ontvangen (per post, aangetekend, deurwaarder...?) en op welk adres (uw officieel adres? Is uw domicilie al in orde op uw nieuw adres? Op het oud adres, staat u daar nog ingeschreven?)?

Loria
Topic Starter

#30 , 22 jan 2015 22:00

erg bedankt, kan al enkele vragen beantwoorden: heb niets aangetekend ontvangen qua vonnis. Ik heb vlak voor de verhuis via tweedehandssites wat meubelen verkocht waardoor ik wat extra cash had, dus het totale bedrag dat is afgehaald of dat ik heb geleend is minder wat er is geleend of afgehaald, maar de verhuurder was er al enkele weken over aan het aandringen waardoor ik het ook niet allemaal de dag van het tekenen vh papier heb afgehaald, maar in een tijdspanne van twee weken ( waarin ik ook heb geleend en dingen heb verkocht)

Terug naar “Huren”