auto ongeval met perte totale

cindy harley
Topic Starter

auto ongeval met perte totale

#1 , 18 jan 2015 09:40

op 12/09/2013 had ik een ongeval,een vrouw reed achteraan op me in met als gevolg dat mijn auto op mijn voorganger geduwd is en perte totale.ik had ook rugletsels en whiplash!tot vandaag heb ik nog geen cent ontvangen van de verzekeraar van de tegenpartij,kan dit zomaar?ik heb alles doorlopen,dokter van tegenpartij etc,dus alles is in orde,er is me 3 procent invaliditeit toegekend.mijn makelaar doet haar best maar de verzekeraar van tegenpartij reageert nauwelijks of niet op haar telefonns of mails.is er een termijn vastgesteld waarbinnen ze moeten betalen en kan ik hen in gebreke stellen?

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight

#2 , 18 jan 2015 11:31

Het kan zijn dat ze willen wachten tot er een uitspraak is door de politierechter. Dan spreken we over 6 -12 maanden verder. Het kan zelf zijn dat het Proces-verbaal niet eens af is en dat ze dit eerst willen lezen...
Nu lichamelijk letsel wordt altijd vergoed, ongeacht wie er in fout is.

cindy harley
Topic Starter

#3 , 18 jan 2015 18:36

er loopt geen gerechtelijke procedure,dus alles is afgerond.

Reclame

cindy harley
Topic Starter

#4 , 18 jan 2015 18:36

pv is geseponeerd,wou ik nog vermelden

cindy harley
Topic Starter

#5 , 18 jan 2015 20:09

ok,ik neem morgen contact op met mijn verzekeringsagente om te zien wat ik kan doen ivm burgerlijke dagvaarding;bedankt voor de tip

Chaccamacca

#6 , 26 jan 2015 21:41

Zelfde situatie meegemaakt, langs achter aangereden. Mijn vrouw het hospitaal in, ik 3 weken werkonbekwaam en auto perte total. Heeft in het totaal 6 jaar geduurd voor alles geregeld was. Ik ben volledig in mijn gelijk gesteld.

ddanck
Contacteer: Website

#7 , 03 feb 2015 09:38

Nu lichamelijk letsel wordt altijd vergoed, ongeacht wie er in fout is.
Dat klopt niet helemaal.

Artikel 29bis W.A.M.-wet zegt immers duidelijk: Bij een verkeersongeval (...) wordt, met uitzondering van (...) de schade geleden door de bestuurder van elk van de betrokken motorrijtuigen, alle schade geleden door de slachtoffers en hun rechthebbenden en voortvloeiend uit lichamelijke letsels of het overlijden, met inbegrip van de kledijschade, hoofdelijk vergoed door de verzekeraars die de aansprakelijkheid van de eigenaar, de bestuurder of de houder van de motorrijtuigen overeenkomstig deze wet dekken. Deze bepaling is ook van toepassing indien de schade opzettelijk werd veroorzaakt door de bestuurder.)
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Verkeersongevallen”