Ik herinner me dat rechtspraak stelt dat je niet zomaar kan claimen een factuur niet ontvangen te hebben als die maandelijks te verwachten valt. Ook staat er duidelijk in de domicilieringsvoorwaarden dat er geen rechten uit die domiciliering kan geclaimd worden. Zelfs al betaal je via domiciliering, dien je strikt genomen toch je gedomicilieerde facturen op te volgen.
Je claimt voor zover ik lees nergens dat je de originele factuur niet ontvangen hebt, enkel dat je geen aanmaning kreeg. De al dan niet domiciliering is juridisch niet van tel (enkel praktisch).
Je haalt dan dit aan:
voor de anderen hieronder de letterlijke overname van hoe het op de factuur staat. Spijtig dat je geen bijlages kunt toevoegen, anders kon iedereen het zien. Enkel de bedragen zijn fictief
Uw saldo incl BTW = 120 Euro
Gelieve dit bovenstaand bedrag te betalen voor 19 januari 2015
Deze factuur incl BTW = 50 Euro
Vorig saldo incl BTW = 70 Euro
Betaling = 0.00 Euro
Geïnd door derden = 0.00 Euro
Uw saldo incl BTW = 120 Euro
en dan hangt er een betalingsbewijs aan vast met het bedrag van 120 Euro en één gestructureerde mededeling.
Hoe moet ik dit dan interpreteren?
Je hoeft dit te interpreteren met alle documenten in je bezit. De originele factuur stelt nog altijd duidelijk dat je 70 euro dient te betalen. Dit heb je nog altidj niet gedaan. De factuur waarvan hier sprake stelt gewoon dat je 50 euro moet betalen en je saldo nu 120 euro is. Je totaal saldo is 70+50 = 120, omdat je nog niets betaald hebt. Met dit document heb je dus geen rechten opgebouwd om plots die 120 euro pas op 19/01 te betalen, je moet gewoon tegen 19/01 je saldo betalen én ook aan de vorige factuur voldoen.