vechten tegen de bierkaai -heb ik geen verhaal?

MEJIJN
Topic Starter
Berichten: 3

vechten tegen de bierkaai -heb ik geen verhaal?

#1 , 10 jan 2015 21:57

Hallo
Ik probeer hier een antwoord te krijgen of toch reactie te vinden voor mijn verhaal. Ik probeer tijdens de solden steeds speelgoedartikelen te kopen tegen verlaagde prijs om de druk van "de sint" wat te verlagen op het einde van het jaar :)
Zo heb ik vorige week via de webshop van een grote keten een 27 tal soldenartikelen gekocht (tja, met 4 kids...). De keten had via mail hierover reclame gemaakt en ik was op tijd voor mijn pc gaan zitten. Enkele artikelen waren uit stock, de site gaf dit ook aan, je kon die items dan niet meer bestellen. Uiteindelijk was ik erg fier en tevreden met mijn aankoop, ik had voor een 500 euro aangekocht en een voordeel van 200 euro gedaan, dus ik moest een 300 euro betalen. Ik kreeg hier een bevestigingsmail van, de betaling (ook online) was ook direct afgehandeld. Een factuur werd mij 2 dagen later reeds opgestuurd van alle gevraagde en betaalde artikelen.
Krijg ik 3 dagen later een telefoontje van een medewerkster dat de helft van mijn bestelling was geschrapt wegens " technische fout". Voilà, hier stond ik dan...ik kon fluiten naar mijn voordeel, ik kan deze artikelen niet meer aan dergelijke prijzen kopen dus dat was het dan....

Als compensatie zou ik een bon van 5 euro krijgen :lol: :mrgreen: . Dat vind ik nog het onrespectvolste! Ik begrijp niet dat dit zo maar kan: de overeenkomst is er, en toch muizen ze er tussenuit! Hoe zit het met mijn "geleden" schade? Gewoon geld terugstorten ben ik niet veel mee.

Krijg ik dan 7 dagen later een gedeeltelijke bestelling aan zonder boe of ba, zonder begeleidende brief of dergelijke. Bel ik naar de klantendienst en ik word gewoon afgescheept : ze hebben in hun verkoopsvoorwaarden effectief staan dat de bestelling kan worden geweigerd wegens uitputting voorraad.

Ok, denk ik dan, maar dit was geen bestelling meer, maar een aankoop. De aankoop was al geschied, of zie ik dat verkeerd?

Is het dan toch dat dit het vechten tegen de bierkaai is? Als kleine man wordt je snel uitgeschakeld...

Wat denken jullie hierover? Ik ben totaal leek in zulke dingen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 10 jan 2015 22:08

Wat is het nu, een technische fout of uitgeputte voorraad?

Een technische fout in hun systeem is zeker geen reden tot ontbinding verkoop.

MEJIJN
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 10 jan 2015 22:13

Wegens een technische fout gaf hun systeem niet aan dat een artikel reeds uitgeput was (zeggen ze...)

Reclame

Drone
Berichten: 3140
Locatie: st-niklaas

#4 , 10 jan 2015 22:20

dat is uw probleem niet, 'technische fout' is te vage omschrijving.

men moet de goederen leveren zoals overeengekomen of u iets anders aanbieden aan dezelfde kwaliteit en prijs (meerwaarde mag), zo niet komen ze de overeenkomst niet na.

LeenW

#5 , 10 jan 2015 22:38

En zeker de 5 euro niet aanvaarden!

MEJIJN
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 11 jan 2015 13:53

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb hun verkoopsvoorwaarden er eens bijgenomen en er staat het volgende :
Artikel 5 – Totstandkoming internetverkoop
Een bestelling kan enkel worden geplaatst via http://www.X.be" onclick="window.open(this.href);return false;. De betaling geschiedt vooraf. Bij het ontvangen van de bevestigingsmail komt de koop tot stand.
X behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren in de volgende gevallen:
bij ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw van de klant
bij uitputting van de voorraad of het niet langer beschikbaar zijn van een artikel
bij overmacht

dus X kan bestellingen weigeren, maar heb ik het dan juist dat het gaat om bestellingen VOORAFGAAND aan de koop? Of hebben ze hun hier ingedekt dat ik toch niks te zeggen heb. Ik vind het dubbel wat er in dit artikel 5 staat. Met dit artikel "beschermen" ze zich dus...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 16 jan 2015 09:05

het lijkt me dat de winkel na bevestiging de uitputting innart. 5 niet meer kan gebruiken, gezien de koop reeds tot stand is gekomen

Terug naar “Consumenten Koop”