aanmaning incasso dd 2007

xyzot
Topic Starter

aanmaning incasso dd 2007

#1 , 15 jan 2015 21:50

vandaag ontving ik door een kennis postbode een omslag geadresseerd op adres waar ik in 1999 woonde.
Het gaat om een aanmaning incassobureau van schuld mobistar van 220 € + kosten momenteel 330€.

Ik vraag mij af of ik wel een schuld heb a mobistar....ik heb nu ook nog steeds een mobistar abo dus denk dat ik dan toch problemen zou hebben met huidig abo?? Ik woonde in 2007 ook niet op vermeld adres, wel van 1999 tot 2001.
is dit nog wettelijk, aanmaning na 8jaar? Ik weet ook niet of deze schuld effectief zo is, ik heb geen documênten meer van 8j geleden ;(
hoe reageer ik ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 15 jan 2015 22:27

Hebt u Mobistar ooit laten weten verhuisd te zijn?

xyzot
Topic Starter

#3 , 15 jan 2015 22:40

Voor zover heb ik steeds adresveranderingen in orde gebracht, bij leveranciers en via het formulier bij de post zodat post doorgestuurd wordt.
Deze brief is louter bij mij gekomen omdat de postbode die werkt in desbetreffend dorp en straat, mij kent en deze dus persoonlijk bezorgd heeft.
Verder heb ik al die jaren geen weet van aanmaning of dergelijke.
Ik weet bij God niet hoe ik nakijk of ik deze schuld echt heb.

Reclame

j.demoor

#4 , 17 jan 2015 11:04

“Art.2277.Termijnen van...en, in het algemeen, al hetgeen betaalbaar is bij het jaar of bij kortere termijnen,Verjaren door verloop van vijf jaren.”(Burgerlijk Wetboek).

“...B.7. Hieruit volgt dat artikel 2277 van het Burgerlijk Wetboek, in die zin geïnterpreteerd dat het niet van toepassing is op de schulden met betrekking tot de levering van mobiele telefonie, onder schuldenaars van periodieke schulden een verschil in behandeling invoert dat niet kan worden verantwoord“(Arbitragehof nr.13/2007,17 januari 2007); LEBON,C.,Ook periodieke GSM-facturen verjaren na vijf jaar(art.2277 B.W.),(Noot onder Arbitragehof nr.13/2007,17 januari 2007,R.W.2007-08,1711).

‘ is dit (=levering van mobiele telefonie) dan nog wettelijk, aanmaning na 8jaar ?

Dit is dus niet wettelijk en kan genegeerd worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Consumenten Koop”