Geleend geld terug na overlijden?

6yearsago
Topic Starter

Geleend geld terug na overlijden?

#1 , 14 jan 2015 19:07

Hoi

Een aantal maanden geleden leende ik een bedrag van €500 aan mijn vriend (6jaar samen..) met een overschrijving (met vermelding lening voor werken aan huis).
Begin december wilde hij mij het geld graag terugstorten, maar het kwam er maar niet van (vergat steeds mijn rekeningnr te geven enzo..).
Ik dacht immers de rest van mijn leven bij hem te kunnen blijven, en ik had het geld niet onmiddellijk nodig.

Net voor de feestdagen is mijn grote liefde echter omgekomen bij een verkeersongeval. Moesten we het nu net voor zijn overlijden niet gehad hebben over die €500, dan zou dat nu het laatste zijn waar ik aan dacht, maar hij wou mij het geld per se terugstorten, omdat hij nu eenmaal niet graag leningen aangaat, ook al was ik zijn vriendin. Hij zorgde graag voor zichzelf en werkte hard.

Wij zijn niet getrouwd en wonen niet samen. Zijn huis en al zijn bezittingen gaan hoogstwaarschijnlijk naar zijn (minderjarige) zoon en diens voogd, de ex-vriendin van mijn vriend.

Is er een mogelijkheid dat ik het geld kan terugkrijgen?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jan 2015 19:56

u kan, indien u de lening kan bewijzen, perfect dit bedrag terugvragen aan de erfgenamen, dus strikt genomen de zoon. Of je je direct aan de voogd of toch aan de zoon moet richten, dat weet ik niet.

6yearsago
Topic Starter

#3 , 14 jan 2015 23:19

Danku voor het antwoord.
Aangezien de relatie met de ex-vriendin niet bepaald goed is, en de zoon amper 11 is, regel ik het dan best via de notaris, of stap ik daarvoor naar een ander persoon? Ik weet absoluut niet hoe dit soort zaken in zijn werk gaan eigenlijk...

Reclame

6yearsago
Topic Starter

#4 , 14 jan 2015 23:56

Of best beginnen met een aangetekende brief te sturen? Met bewijs van overschrijving van de lening?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”