Graag jullie advies

robbiechristiaens
Topic Starter

Graag jullie advies

#1 , 14 jan 2015 19:12

Een tijdje geleden hebben wij een lekdetectie laten uitvoeren ifv een verzekeringskwestie.
De factuur tbv 1035 euro werd door ons betaald aan het lekdetectiebedrijf.

Begin december ging onze verzekeraar over tot uitbetaling van deze onkost.
Het bedrag werd door onze verzekeraar door een administratieve fout op rekening van het lekdetectiebedrijf gestort.
Toen we deze fout opmerkten kregen we het advies het door ons gestorte bedrag terug te vragen bij het lekdetectiebedrijf.
Na enig aandringen zijn zij overgegaan tot terugstorting van het door ons betaalde bedrag min een "boekhoudkundige onkost tbv 135(!) euro.
Ik vind dit bedrag bijzonder buitensporig en vraag me af of dit zomaar kan en welke stappen we verder kunnen ondernemen om dit bedrag teruggestort te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie advies

Robbie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jan 2015 19:53

u kan de 135 euro terugvragen aan de verzekering, tenzij de admisistratieve fout aan jullie lag.

Turaki

#3 , 14 jan 2015 20:24

Administratieve kost vragen voor een onterechte betaling is volledig uit ten boze:
art 1376 BW: Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2015 10:54

Als de verzekering een fout heeft gemaakt dient ze dit zelf op te lossen en niet in jullie schoenen te schuiven. Verzekering had dan jullie moeten uitbetalen en het geld zelf gaan terug vorderen van de lekdetectiefirma.

robbiechristiaens
Topic Starter

#5 , 15 jan 2015 12:39

Bedankt voor jullie advies.
Ik heb een ingebrekestelling verzonden.

Terug naar “Consumenten Koop”