Smartphone reparatie niet gelukt-toch betalen voor onderzoek

reza
Topic Starter
Berichten: 3

Smartphone reparatie niet gelukt-toch betalen voor onderzoek

#1 , 12 jan 2015 21:43

Een week geleden bracht ik mijn smartphone binnen voor reparatie omdat ik niet meer kon telefoneren (overige functies perfect normaal). De bediende nam hem even mee om te kijken en keerde na tien minuten terug met de mededeling dat de Simreader stuk was en dat ik deze voor €79 kon laten herstellen. Ik ging akkoord en kreeg een factuur mee waarop stond dat ik mijn smartphone ingeleverd had, prijs van reparatie €79. Hij zei me dat de reparatie 3 dagen zou duren.

Ondertussen is er 1 week verstreken en omdat ik niets vernam, ben ik opnieuw de winkel binnengestapt. Een andere bediende vertelde me dat de smartphone niet gerepareerd kan worden en dat hij morgen terug in de winkel zal zijn. Ik zal dan wel €29 moeten betalen voor het onderzoek en transfer naar Nederland.

Ik heb echter nooit om dit onderzoek gevraagd! Men heeft mij namelijk onmiddellijk verteld dat het €79 zou kosten en meer werd er niet gezegd. Mijn vraag: ben ik verplicht om deze €29 te betalen, hoewel dit nergens op het factuur vermeld staat? Ik ben vandaag op hun website gaan kijken, en hierop staat het wel vermeld, maar dat wist ik niet toen ik vorige week in de winkel stond.

Bedankt alvast voor jullie advies!
Laatst gewijzigd door Vandebos op 12 jan 2015 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam zaak conform regels forum verwijderd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 jan 2015 08:07

stond er op de factuur een verwijzing naar de algemene voorwaarden?

reza
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 13 jan 2015 10:35

Neen, behalve de kostprijs van de reparatie staat er enkel: "hierbij verklaart smartphonerepairs dat het bovenstaande toestel is ingeleverd ter reparatie. Het is dan ook noodzakelijk om deze uitdraai (en tevens bewijs) aan de balie te tonen om uw toestel terug in ontvangst te nemen."

Reclame

reza
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 18 jan 2015 23:09

Bedankt voor jullie beide reacties. De bediende heeft uiteindelijk inderdaad toegegeven dat hij mij op voorhand onvolledig geïnformeerd heeft en dat het bedrijf daarom de kosten voor het onderzoek laat vallen.

Terug naar “Andere”