weigering terugbetaling hospitalsatieverzekering

patrick.nele
Topic Starter

weigering terugbetaling hospitalsatieverzekering

#1 , 11 jan 2015 19:05

Enkele jaren terug hebben wij een prive hospitalisatie verzekering aangegaan. Hierbij moesten wij een algemene vragenlijst invullen leeftijd ,gewicht, ziektes, enz...Een jaar later wilde ik een maagoperatie laten uitvoeren (gastric bypass ).Hierbij zou de hospitalisatie tussen komen waarbij ik ook formulieren van de verzekering moest invullen gewicht lengte enz....Nu komt de aap uit de mouw, de verzekering weigert een tussenkomst omdat mijn gewicht niet overeenstemt met het gewicht dat ik heb aangegeven bij aanvang van de verzekering namelijk wat mijn gewicht was een jaar geleden zou ik hebben ingevuld bij het aangaan van de hospitalisatie vb: 75kg daar ik nu vermeld heb dat ik toen 90kg woog.Hierbij zeggen of beweren ze dat ze geen tussenkomst bieden dus dat ik voor de ganse kosten van deze operatie nu zelf opdraai. Kan dit zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jan 2015 19:16

Het gewicht van een mens is toch geen vast gegeven tijdens zij hele levensloop?
Welke andere argumenten geven ze nog?
Is het overgewicht het gevolg van een destijds niet vermelde ziekte?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper

#3 , 11 jan 2015 20:34

Het opgeven van de correcte gegevens is de basis voor de risico afweging die verzekeringen maken.
Ik ben zelf niet van de lichtste. Maar 15 kg bijkomen op één jaar lijkt me wel uitzonderlijk. Een gastryc bypass laten uitvoeren voor iemand die 90 kg weegt lijkt me bedenkelijk. Meestal is dat een operatie die men uitvoert bij iemand die met een normaal dieet niet het beooogde resultaat kan bekomen. Eeen verzekering beoogt een niet te voorzien risico in te dekken. Als je 1° foute risicogegevens doorgeeft en 2° een operatie vraagt die je zelf kan kiezen is het niet onlogisch dat de verzekering die weigert. Tenzij er medische redenen zijn die onvoorzien waren bij het aangaan van de verzekering.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2015 14:25

Als ik de TS zijn bericht juist interpreteer gaat het niet over een gewichtstoename van 15kg, maar over het gewicht op tijdstip van afsluiten van de verzekering: 75 ingevuld op de vragenlijst van toen en nu beweren dat het TOEN 90 had moeten zijn. Het lijkt me logisch dat u geweigerd wordt als u zwart op wit toegeeft dat u gelogen heeft.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”