Mijn antwoord staat los van zijn ervaring op dit forum, enkel van zijn woorden op het moment. Dat zou het criterium toch moeten zijn?
Of is er hier een soort ongeschreven diplomatische onschendbaarheid weggelegd voor de 'anciens' van het forum, zodat die zomaar met iedereen kunnen spotten?
Er is hier
niemand die je bespot heeft ... Ook Fransiscus kan zijn antwoorden enkel maar baseren op hetgeen u
zélf schrijft ....
En verder: het feit dat u al jarenlang schadevrij rijdt, da's mooi voor u. Fransiscus heeft nooit het tegendeel daarvan geschreven. Maar dat pleit u daarom nog geenszins vrij van het feit dat u déze 1e keer, bij déze 1e aanrijding een fout begaan hebt die het ongeval veroorzaakt heeft. En u dus aansprakelijk gesteld zult worden voor het ongeval. Althans toch, als het allemaal inderdaad zo gegaan is, en vermeld werd op het Europees Aanrijdingsformulier.
Zij regelen sowieso de schade, dus zij zullen wel bepalen of zij het bestek redelijk achten of niet. Mogelijks sturen zij hun expert eropaf, voor een tegensprekelijke expertise. In feite, is dat allemaal niet jouw probleem. Dat geld komt niet uit jouw portemonnee. Wat wél (erg vermoedelijk) kan stijgen, is uw premie bij een ongeval waarbij uw verzekeraar de tegenpartij een schadevergoeding uitkeert voor de schade aan de wagen van de tegenpartij. Maar de mate waarin je premie duurder wordt, hangt niet af van de hoogte van het uitgekeerde bedrag.
En als u het niet eens bent met het feit dat u aansprakelijk gesteld zal worden, geef dit dan door aan uw verzekeraar. Zij kunnen het dossier bestuderen en bekijken of zij elementen zien in het dossier waarop zij uw verdediging kunnen baseren en de tegenpartij (mee) aansprakelijk te stellen. Maar met de argumenten die u hier geschreven heeft, vrees ik daar het ergste voor. Met uw argumentatie, zou ik er niet eens aan beginnen. De rechtbank zou volgens mij zowat synoniem staan voor slachtbank. Ik begrijp ten volle dat dat niet het antwoord is waarop u gehoopt had. Maar ik meen dat u beter gebaat bent met eerlijke antwoorden, dan met posters die u ijdele hoop zouden geven.