2wagens op 1naam verzekeren

DV85
Topic Starter

2wagens op 1naam verzekeren

#1 , 08 jan 2015 22:17

Mijn vriend heeft een ongeval gehad waarbij zijn verzekering is geschorst. De auto die bij deze verzekering was ondergebracht is Total loss en verkocht. Wij hebben een nieuwe wagen aangekocht.
Kan ik deze nieuwe wagen op mijn naam verzekeren met hem als hoofdbestuurder? In heb zelf ook een wagen + verzekering. Of kan hijzelf een nieuwe verzekering zoeken aangezien het een nieuwe wagen betreft en de schade aan zijn vorige voertuig niet meetelt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 jan 2015 08:12

is de verzekering geschorst of is deze gestopt?

giserke

#3 , 09 jan 2015 11:35

U kunt altijd een nieuwe verzekering nemen? Alleen zal die een ferm stuk meer gaan kosten.
Gezien die verzekering zijn polis geschorst heeft hebben we waarschijnlijk te maken met een serieuze brokkenpiloot?

Reclame

basejumper

#4 , 09 jan 2015 18:42

het heeft geen zin om de wagen op uw naam in te schrijven indien hij als hoofdbestuurder wordt aangegeven. De verzekeringsmaatschappij zal risico en premei afwegen op basis hoofdbestuurder, niet op basis verzekeringsnemer. Hij kan de verzekering dus net zo goed op eigen naam nemen. De schade aan het vorig voertuig zal in zijn hoofde natuurlijk wel meespelen gezien elke maatschappij in de verzekeringsaanvraag specifiek vraagt naar schadegevallen afgelopen 5 jaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”