Factuur hoger dan bestelbon

Karel1983
Topic Starter
Berichten: 3

Factuur hoger dan bestelbon

#1 , 03 jan 2015 19:03

Beste leden van het forum,

Op 15 december bestelde ik 24.4 m² vloertegels en 6.3m bijhorende plintjes. Ik ondertekende hiervoor een bestelbon.

Op de dag (2/1/2015) dat ik de goederen mocht gaan afhalen, wordt er mij gezegd dat de plintjes niet voorradig zijn en dat ze een aantal tegels naar een gespecialiseerde fabriek gestuurd hebben om er handmatig plintjes van te zagen.

Nu staat er echter op mijn factuur het volgende: 24.4 m² vloertelgels, 6.3m plintjes EN 1.82m² extra vloertegel. Het factuurbedrag komt dus ongeveer 62 euro duurder uit dan de bestelbon.

Mij lijkt het echter logisch dat ik ofwel het bedrag betaal van de plintjes die ik bestelde, of het bedrag van de tegels die ze verzaagd hebben tot plintjes, maar toch niet beide? Ik ontvang immers enkel de verzaagde tegels, maar toch worden én de tegels die moeten dienen voor het verzagen én de de plintjes (die dus niet voorradig zijn) gefactureerd.

Extra detail: er worden 3 tegels verzaagd tot plintjes (3 tegels is ongeveer 0.6m²), maar er wordt mij 1.82m² gefactureerd omdat het bedrijf dat de plintjes verzaagd minstens 10 tegels moest hebben. De overblijvende 7 tegels heb ik wel mee gekregen als overschot, dus het is mij een raadsel waarom dat bedrijf die 10 tegels nodig heeft.

Als ik om uitleg vraag, vertelt men mij dat dit de normale gang van zaken is, en dat ik de eerste klant ben die er vragen over stelt. Ik mag eigenlijk blij zijn dat ze dit voor mij gedaan hebben, want dat is een extra service, zeggen ze???

Ik heb de factuur domweg betaald (dit moest gebeuren bij afhaling) en thuis pas gemerkt dat er iets fout zit.

Kan een bedrijf een factuur opmaken dat hoger uitvalt dan de bestelbon zonder dat de klant hierover zijn toestemming heeft gegeven? (Ik werd hierover zelfs niet geïnformeerd, ik heb het zelf moeten navragen nadat ik me vragen stelde bij de factuur).

Wat kan ik nog ondernemen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Karel1983
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 08 jan 2015 13:50

Niemand?

roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 08 jan 2015 16:33

Aangezien u reeds hebt betaald bent u er stilzwijgend mee akkoord gegaan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Karel1983
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 10 jan 2015 14:05

Bedankt Roharro, daar vreesde ik inderdaad al voor.

Terug naar “Consumenten Koop”