Liefde op de tatami

Garene
Topic Starter

Re: Liefde op de tatami

#16 , 08 jan 2015 10:51

Drone, er worden geen beschuldigingen geuit, het zijn vaststellingen van heel ongewoon gedrag en volgens mij heeft die man de gedragscode overtreden. Er zijn trouwens andere ooggetuigen die mij hierover hebben aangesproken.
Als mijn dochter van 15 vriendschap sluit met een man van 43 dan zou bij mij een rode vlag gaan wapperen. Inderdaad, het leeftijdsverschil stoort me.
Verder hou ik mij daarbuiten. Ik wil geen zaak ingang zetten door een PV te laten opstellen. Trouwens, gesprekken met de politie worden automatisch opgenomen en in de archieven bewaard. Ik heb dus bewijs dat ik ongerust was over de gang van zaken en probeerde eraan te verhelpen, of tenminste klaarheid scheppen indien mijn ogen mij hebben bedrogen.
Vele verenigingen met mannelijke en vrouwelijke leden erkennen het probleem van relaties onder elkaar. Er is niks mis mee, alleen moeten ze wachten met uitingen van vriendschap tot ze het pand hebben verlaten. Een zekere gêne installeert zich als een lopend vuur.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 jan 2015 11:55

Tom ben jij al zo oud? :)
Uw vriendin gaat nog voor een rollator moeten zorgen :)
'k Ben de 30 toch al een stukje gepasseerd, maar tram 4 is nog een eindje... ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21

#18 , 08 jan 2015 13:06

Ik wil geen zaak ingang zetten door een PV te laten opstellen.
Een PV is geen klacht! Het is een geformaliseerd verslag van wat je gemeld hebt (zonder dat dit noodzakelijker wijs een klacht is).
Trouwens, gesprekken met de politie worden automatisch opgenomen en in de archieven bewaard. Ik heb dus bewijs dat ik ongerust was over de gang van zaken en probeerde eraan te verhelpen.
Zonder PV-nummer zou ik daar niet te snel van uitgaan. We moeten er nu ook niet te zwaar aan tillen (ik bedoel dan aan uw "meldingsplicht"): de kans dat je hier problemen mee krijgt, zal minimaal zijn, en het feit dat je op het moment dat dit begonnen is uit het bestuur gestapt bent, pleit u min of meer wel vrij (tot nu toe zijn er nog geen strafbare zaken gebeurd, en nu jij uit het bestuur gestapt bent, is wat nu nog gebeurd niet meer uw verantwoordelijkheid).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus

#19 , 08 jan 2015 15:30

Trouwens, gesprekken met de politie worden automatisch opgenomen en in de archieven bewaard.
Dat is het eerste dat ik daarvan hoor ... politie stelt PV's op of meldingen (Korte verslagen) of in een aantal gevallen vertrouwelijke rapporten.
Opnamen zal enkel gebeuren bij audio-visuele verhoren van de minderjarigen.

eylis

#20 , 08 jan 2015 16:59

Mag ik nog eenmaal onderstrepen dat meldingen bij de politie zoals deze: 40jarige man onderhoudt "intieme" relatie met een 16jarige, waarbij je gewoon objectief beschrijft wat je ziet, zonder er een interpretatie bij te geven, steeds doorgegeven worden naar het jeugdparket. JIJ hoeft geen klacht neer te leggen. Het zijn ervaren inspecteurs die dan onderzoeken of dit een problematische situatie is. Dit is niet aan ons. Dus of een meisje rijpe en verstandig i om dit soort relaties aan te kunnen, is niet de logica hierachter. Een 40jarige WACHT tot een minderjarige 18 is om er handelingen (van welke fysisieke aard dan ook) mee te verrichten die verder gaan dan strikt vriendschappelijk.
Dus poster, leg het gewoon uit aan de politie. Hiermee verrricht u uw burgerplicht. Als de ouders de bescherming van hun dochter niet opnemen, mag u gewoon vertellen wat u gezien heeft aan de politie. zo objectief mogelijk. Jeugdparket bekijkt dan wel of het wel zo onschuldig is. Bovendien wordt de kerel dan ondervraagd en medegedeeld hoe de wetgeving in elkaar zit. Wellicht belandt ie dan snel met zijn voeten op de grond en stopt hij met dit soort dingen. Want het kàn strafbaar zijn.

Drone

#21 , 08 jan 2015 21:05

Drone, er worden geen beschuldigingen geuit, het zijn vaststellingen van heel ongewoon gedrag en volgens mij heeft die man de gedragscode overtreden. Er zijn trouwens andere ooggetuigen die mij hierover hebben aangesproken.
Als mijn dochter van 15 vriendschap sluit met een man van 43 dan zou bij mij een rode vlag gaan wapperen. Inderdaad, het leeftijdsverschil stoort me.
Verder hou ik mij daarbuiten. Ik wil geen zaak ingang zetten door een PV te laten opstellen. Trouwens, gesprekken met de politie worden automatisch opgenomen en in de archieven bewaard. Ik heb dus bewijs dat ik ongerust was over de gang van zaken en probeerde eraan te verhelpen, of tenminste klaarheid scheppen indien mijn ogen mij hebben bedrogen.
Vele verenigingen met mannelijke en vrouwelijke leden erkennen het probleem van relaties onder elkaar. Er is niks mis mee, alleen moeten ze wachten met uitingen van vriendschap tot ze het pand hebben verlaten. Een zekere gêne installeert zich als een lopend vuur.

zelfs met verdachtmakingen of gedrag dat u stoort melden aan de politie moet ge heel, maar dan ook heel voorzichtig zijn, zeker als er minderjarigen bij betrokken zijn, zoiets kan en zal (als er niks aan de hand is) u in tienvoud terug bijten in uw achterste achteraf.

in mijn specifiek geval ging het min of meer ook zoals ge omschrijft (in grote lijnen, verdachtmakingen etc), dit door 1 van de grotere kruisverenigingen, wat heeft bij mij heeft geleid tot verlies van werk, een zelfmoordpoging en een lange procedure slag.

dit heeft en zal leiden tot het volgende, wegens gebrek aan bewijzen en omdat men beseft dat ze diep maar dan ook diep in de sh*t zitten;

-sluiting lokale afdeling (is al een feit)
-schade vergoeding (bij niet betalen verzegeling hoofdzetel, meerdere 100 standplaatsen buiten dienst)
-sluiting VZW (wat de kruisvereniging in feite is), waardoor +/- 40 vaste medewerkers en +/- 1000 vrijwilligers op straat staan.
-meerdere personen zullen nog eens persoonlijk aangeklaagd worden wegens meineed bij het afleggen van een getuige verklaring
-2 voormalige lokale leden die afzonderlijk nog eens aangeklaagd zullen worden wegens laster en eerroof, misbruik van vertrouwen en het niet naleven van een overeenkomst na mijn melding van agressie van 1 van hun

dus ja, pas maar heel goed op wat ge gaat zeggen tegen de politie . . .

eylis

#22 , 08 jan 2015 21:45

drone: melden wat je gezien hebt = niet hetzelfde als verdachtmakingen . Verdachtmakingen = erbij vertellen wat je denkt wat het betekent. Reken maar dat inspecteurs intelligent en getraind genoeg zijn om meldingen objectief te behandelen. Als poster gezien heeft dat meneer X meisje A over haar dijen streelde, haar op de schoot nam en met zijn mond in haar hals friemelde en zij zich niet verzette, dan is dat geen meineed, laster en eerrof. Dan is dat wat er gebeurd is. Niet meer of minder.

Gebruiker21

#23 , 09 jan 2015 09:21

Idd, Drone spreekt van "verdachtmakingen" en zelfs "meineed" en "laster en eerroof". De topic starter wordt zeker NIET aangeraden één van deze zaken te doen. In tegendeel, er wordt hem geadviseerd om objectief aan de politie te beschrijven wat hij gezien heeft, zonder daar zelf conclusies uit te trekken. Laten neerschrijven wat je zelf gezien hebt kan nooit strafbaar zijn.

Terug naar “Andere”