#14 , 08 jan 2015 10:11
Een man van 44 jaar heeft volgens mij genoeg levenservaring om te weten hoe hij een meisje van 16, dat volop de wereld aan het ontdekken is en waarschijnlijk geen benul heeft waar ze in het leven echt naartoe wil, kan manipuleren en beïnvloeden. Kinderen zijn vandaag de dag snel volwassen, maar de kans dat zowel die man als het meisje "even zwaar wegen" in die "relatie" is volgens mij klein (niet onbestaande, maar wel klein). Uiteraard beslist het bestuur of je beide leden of één van beiden buiten zet. Het bestuur hoeft zich hier in theorie niet voor te verantwoorden. Zolang men niemand buiten zet op basis van afkomst, religie, geslacht, etc..., beslissen ze zelf wie lid wordt / blijft en wie niet.
Anyway, je bent dus uit de club gestapt, wat misschien geen slecht idee was, als de rest van het bestuur de situatie als niet-problematisch beschouwd en jij wel. Om jezelf echt volledig in te dekken, kan je misschien eens langsgaan op het politiekantoor, de situatie daar uitleggen (zonder effectief iemand te beschuldigen!) en vertellen dat je jezelf wil indekken voor het geval er iets in die "relatie" zou mislopen. Dat je je zorgen maakt over je verantwoordelijkheid als lid van het bestuur toen die relatie begon en dat je niet de fout wil maken dat je later van schuldig verzuim beschuldigd kan worden als er toch iets fout zou zitten in die relatie. Mogelijk wordt er een PV van uw verklaringen opgemaakt, en kan dit PV later, moest het nodig zijn, als bewijs kunnen dienen dat jij weldegelijk je plicht gedaan hebt door de situatie te melden.
Wel even meegeven dat het wel mogelijk is dat er juridisch gezien niets mis is met die relatie, natuurlijk. Als er geen dwang / gezagsrelatie / etc... in het spel is, gaat het hier enkel om een leeftijdsverschil, wat wel meer gebeurt in relaties. Als het meisje later 30 is, zal hij 58 zijn. Dergelijke relatie zal "maatschappelijk" wel aanvaard worden. Iemand blijft onschuldig tot het tegendeel bewezen, hé. Ikzelf ben ook 6 jaar ouder dan mijn vriendin. Niet dat dit het geval was, maar stel dat ik haar had leren kennen toen ik 20 was, zou zij 14 geweest zijn (maar ze was al in de 20 toen ik haar leerde kennen, dus het "probleem" heeft zich nooit gesteld).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!