de truuk is ook gewoon om een bank te zoeken die een "normaal" percentage wil aanbieden en daarna terug naar je huidige bank te gaan. Dan heb je géén nieuwe hypotheek, maar wel een lagere rentevoet.Op spaargids.be kan u simuleren of een herfinanciering zinvol is. Cijfers lijken me niet juist te zijn. Openstaand saldo 30.000 en nog 4 jaar af te betalen. rente 5?7 %. Betekent dat gemiddeld uitstaand saldo over volgende 4 jaar zowat 15.000 bedraagt. (u daalt immers van 30.000 euro naar nul op 4 jaar). Betekent dus eerder zowat 3000 euro intrest. Herfin met wederbelegging + nieuwe hypotheek zal zelden zinvol zijn.
Dit zal afhangen van een hele hoop factoren. U dient eerst uit te vissen onder welke fiscale regels u valt ivm belastingsaftrek van een hypothecaire lening (wanneer afgesloten? is er voldaan aan al de voorwaarden? ...). Dan dient u nog te kijken onder welke belastingsschaal u valt, afhankelijk van uw belastbaar inkomen. Als u al die informatie heeft kan u verschillende scenarios langs elkaar leggen:Nu vraag ik me af of dit fiscaal nadelig is of niet.
Idd, 31.500 openstaand kapitaal met nog 48 afbetalingen aan 735 en rente van 5,73%, dan kom ik uit op iets meer dan 3.800 interest dat u moet afbetalen.Op spaargids.be kan u simuleren of een herfinanciering zinvol is. Cijfers lijken me niet juist te zijn. Openstaand saldo 30.000 en nog 4 jaar af te betalen. rente 5?7 %. Betekent dat gemiddeld uitstaand saldo over volgende 4 jaar zowat 15.000 bedraagt. (u daalt immers van 30.000 euro naar nul op 4 jaar). Betekent dus eerder zowat 3000 euro intrest. Herfin met wederbelegging + nieuwe hypotheek zal zelden zinvol zijn.
er zit een fout in je redenering:Het is niet de bedoeling om een nieuwe hypotheek aan te gaan. Wij betalen momenteel zo'n 735 euro per maand waarvan we nog moeten betalen tot eind 2018 aan een interst van 5,73%. Als wij onze lening volledig vervroegd terugbetalen ( 31500 euro) dan zitten hierin 6400 euro interesten. Als wij dit direct afbetalen moeten we amper 452 euro interst betalen, een besparing van 6000 euro . Denk niet dat een spaarboekje zoveel intrest oplevert in 4 jaar. Wel vraag ik me af of we dit nog fiscaak kunnen inbrengen en we er ons op dat vlak de volgende jaren geen nadeel mee doen.