Dag iedereen,
Ik wou eerst de situatie schetsen het is de eerste keer dat ik een vraag stel op dit forum.
Het zit namelijk zo. We wonen sinds 5 jaar in ons huis en onze overgebuur (café) heeft een Duitse herder die te pas en onpas blaft (onophoudelijk) soms van 1 tt 5 uur 's nachts. We hebben dit jarenlang gedoogd en we hebben ook al eens beroep gedaan op de politie. Die zijn geregistreerd als meldingen.
Nu onlangs hebben we getracht zelf tot een oplossing te komen met de eigenaar zonder succes en met dreigingen tot gevolg.
Na veel wikken en wegen hebben we beslist om sindsdien telkens opnieuw de politie te bellen en over te gaan tot een pv. Nu de politie heeft vastgesteld dat er effectief geblaf was met gevolg dat ze een gasboete ontvangen heeft. ook zeiden ze ons om telkens te bellen als hij opnieuw blaft. Wat we ook gedaan hebben.
Nu de dag erna stond de bazin mijn man af te dreigen op straat. Hij is rustig gebleven en we hebben er melding van gemaakt.
Wat de ironie van heel het verhaal is dat we zelf drie Boxers hebben en dat zijn NIET blaffen ondanks dat ze buiten slapen. Nu met het vrieskou slapen ze binnen. Het zijn drie getrainde honden die zelden blaffen. Ik zal niet zeggen dat ze nooit blaffen zeker overdag maar s nachts zijn ze stil.
Nu deze namiddag toen we thuiskwamen en de honden loslieten in onze tuin hoorde ik ze plots hevig blaffen, ik deed mijn raam open en mevrouw stond aan onze draad te filmen. Tuurlijk zullen onze honden blaffen als er iemand aan ons draad staat te filmen !!! Toen ik haar vroeg wat ze deed stond ze te zwaaien met haar gsm.
Dus mijn vraag nu is
1. Wat kan ik verder doen om mezelf te beschermen en maken dat niet alles tegen ons keert. Dien ik een advocaat onder de arm te nemen ?
2. Kan die zomaar aan onze draad staan filmen en dit gebruiken als "bewijsmateriaal" ? Wij hebben dit nooit gedaan opnames genomen...
Alvast bedankt voor advies
Audrey