Hallo iedereen,
Ik had een algemene vriend die reeds 2 jaar de Tsjerk Hiddes boekt (viermaster, zeilen op de Waddenzee) en dit bleek telkens schitterend te zijn. Begin december krijg ik via Facebook een uitnodiging om vanaf 9 aug tem 14 aug terug te gaan zeilen op de Waddenzee. Ik stort in al mijn enthousiasme 500 € op zijn bankrekening met vermelding zeilen Tsjerk Hiddes. Na januari kwam er inmiddels 50 € bij. De dag erna krijg ik plots waarschuwingen op dreigende toon via fb, van de vriendin van die vriend. Iemand die ik van haar noch pluimen ken en ze nog nooit gezien heb.
Ik heb een jaar Psychiatrie achter de rug wegens post traumatisch stresssyndroom, het was mijn enige doel om naar iets toe te leven. Yes ik durfde dit te doen!
1 januari open je je fb en krijg je dit op je kap. De reden blijkt jaloezie te zijn.
Ik heb daar terug een redelijk klop van gekregen, niet sterk genoeg om aanvallen van buitenaf, aan te kunnen.
Die aanval was genoeg om mij op enkele dagen terug op mijn knieën te krijgen. Ik ga dus terug in volledige opname.
Nu is die vriend zodanig in zijn gat gebeten dat hij mijn 500 € niet kan terugbetalen, of toch wel, in stukjes van 50 € als het hem uitkomt. En als ik als ik nog éénmaal mijn mond opentrok kreeg ik niks terug.
Geld gestort op 26 december 14, nu 6 januari 15, reis is van 9 aug tot 14 aug.
Wat kan ik doen om mijn geld effectief terug te krijgen?
Alvast bedankt om te antwoorden.
Groetjes
Lieve