dagvergoeding?

BBM007
Topic Starter

dagvergoeding?

#1 , 04 jan 2015 14:24

Hallo,

Laatst las ik een artikel over de dagvergoeding (19,22€/dag) die een bedrijfsleider/zaakvoerder zich mag uitkeren.

Mijn situatie:
Ik heb een BVBA (managementvennootschap) waarvan de maatschappelijke zetel en kantoor gevestigd is op ons privé adres.
Ik werk dagelijks voor een andere vennootschap (40km verder) waaraan ik op het einde van de maand factureer voor de geleverde diensten.

Nu vroeg ik me af of ik mezelf een dagvergoeding mag uitkeren voor de dagen dat ik daar werk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2015 17:39

Dit is inderdaad zo, maar om deze vergoeding te kunnen aftrekken zal de vennootschap moeten kunnen bewijzen dat je deze dagen wel werkelijk op de baan heeft geweest en dat het kosten zijn die eigen zijn aan de vennootschap of dat het een vergoeding is van effectief gemaakte kosten.

Dit is vooral om dat men niet alle tickets zou moeten bewaren wanneer je middags iets gaat eten of ga drinken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”