Sponsoring politie

Comité Shit
Topic Starter

Re: Sponsoring politie

#16 , 01 jan 2015 18:20

Ik zeg U dat dat wettelijk niet in orde is. A propos, waar wordt dat geld opgehaald, hoe wordt dat geld opgehaald. Via een lotjesverkoop? Is dat wit geld of misdaadgeld? Wordt alle opgehaalde geld geschonken? Wie of wat is het grote publiek? En wat met het kleine publiek.
Dura lex, sed lex

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#17 , 01 jan 2015 18:46

Waarom zou een vereniging die verantwoording aan u moeten afleggen?

meesje

#18 , 01 jan 2015 18:48

Ik zeg U dat dat wettelijk niet in orde is. A propos, waar wordt dat geld opgehaald, hoe wordt dat geld opgehaald. Via een lotjesverkoop? Is dat wit geld of misdaadgeld? Wordt alle opgehaalde geld geschonken? Wie of wat is het grote publiek? En wat met het kleine publiek.
Uw probleem is dat uw mening van geen tel is.
Graag verwijdering van het forum aub.
Waar een weg is is een wil.

Reclame

BloodNight

#19 , 01 jan 2015 19:04

Wat is het doel van u bezoek hier, juridisch vragen stellen? Aangezien u zelf alles weet van de wetgeving...
Niet te vergeten het middelgrote publiek, u uitspraken zijn discriminerend en ik wens bij deze klacht in te dienen bij het centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding, het middel grote centrum weliswaar.
Het gaat hier over politiemensen die graag met de motor rijden, een voorbeeldfunctie in het verkeer willen promoten en geld inzamelen voor het goede doel....

BrechtS

#20 , 01 jan 2015 19:12

Comité Shit

Mag ik u verzoeken wat u bedoeling is hier? Iedereen heeft door dat u problemen hebt met de politie. Is dit gelinkt aan uw problemen met het aandeel van de politie in uw burenruzie? Denkt u misschien dat u buren elk 50€ storten om je zo verplicht een psychiatrisch onderhoud te laten doen? Dan stel ik eerst voor dat u bewijzen zoekt of de desbetreffende agenten ALLEMAAL deel uit maken van die vereniging en dat ALLE buren een zeker bedrag hebben gestort naar die vereniging.
Het feit dat er staat dat het geld naar het goede doel gaat, en dat het een vereniging van de politie is en dus strengere controles zal hebben dan een gewone vereniging spreken elke vorm van omkoping op die manier tegen.

Comité Shit
Topic Starter

#21 , 01 jan 2015 19:37

C.3. INTEGRITEIT EN WAARDIGHEID VAN HET AMBT.

Art. 26. De personeelsleden moeten elk misbruik bij hun optreden uitsluiten (Art. 130, tweede lid WGP.). Het is de personeelsleden verboden, zelfs buiten hun functies, maar uit dien hoofde, hetzij rechtstreeks, hetzij door tussenpersonen, giften, beloningen of welke voordelen ook te vragen, te eisen of aan te nemen (Art. 130, derde lid WGP.).
Zij mogen echter wel kleine symbolische geschenken aanvaarden die hun wegens hun ambt of wegens de uitvoering van hun plichten worden aangeboden.
Zelfs buiten de uitoefening van hun ambt maken de personeelsleden geen gebruik van hun hoedanigheid om aan hun verantwoordelijkheid te ontsnappen wanneer ze een fout hebben begaan.
De personeelsleden maken geen misbruik van hun bevoegdheden, alsook van de middelen en faciliteiten die aan hun ambt zijn verbonden. Aldus verschaffen zij noch zichzelf noch derden voordelen die ze zonder dit misbruik niet of niet in dezelfde mate zouden hebben bekomen en berokkenen ze evenmin derden zelfs eventuele nadelen.
Zij ondernemen geen enkele vorm van leurpraktijk of formuleren geen enkel verzoek waarbij ze zich zouden beroepen op het feit dat ze deel uitmaken van de politieorganisatie.
Alleen de door de overheid erkende solidariteitsacties worden door of binnen de politiediensten met hun steun uitgevoerd.
Dura lex, sed lex

LeenW

#22 , 01 jan 2015 19:39

Maar het gaat hier niet om politiemensen, het gaat om een vereniging.

BloodNight

#23 , 01 jan 2015 19:48

Politiemensen mogen een leven hebben... ze mogen zelf een politiek mandaat opnemen (als de wet al in werking is).

BrechtS

#24 , 01 jan 2015 20:02

C.3. INTEGRITEIT EN WAARDIGHEID VAN HET AMBT.

Art. 26. De personeelsleden moeten elk misbruik bij hun optreden uitsluiten (Art. 130, tweede lid WGP.). Het is de personeelsleden verboden, zelfs buiten hun functies, maar uit dien hoofde, hetzij rechtstreeks, hetzij door tussenpersonen, giften, beloningen of welke voordelen ook te vragen, te eisen of aan te nemen (Art. 130, derde lid WGP.).
Zij mogen echter wel kleine symbolische geschenken aanvaarden die hun wegens hun ambt of wegens de uitvoering van hun plichten worden aangeboden.
Zelfs buiten de uitoefening van hun ambt maken de personeelsleden geen gebruik van hun hoedanigheid om aan hun verantwoordelijkheid te ontsnappen wanneer ze een fout hebben begaan.
De personeelsleden maken geen misbruik van hun bevoegdheden, alsook van de middelen en faciliteiten die aan hun ambt zijn verbonden. Aldus verschaffen zij noch zichzelf noch derden voordelen die ze zonder dit misbruik niet of niet in dezelfde mate zouden hebben bekomen en berokkenen ze evenmin derden zelfs eventuele nadelen.
Zij ondernemen geen enkele vorm van leurpraktijk of formuleren geen enkel verzoek waarbij ze zich zouden beroepen op het feit dat ze deel uitmaken van de politieorganisatie.
Alleen de door de overheid erkende solidariteitsacties worden door of binnen de politiediensten met hun steun uitgevoerd.
Dat gaat over een individuele agent. Als agent mag men geen geschenken aanvaarden. Maar betekend dat dat een vrijetijdsorganisatie waar onder andere agenten in zitten, geen solidariteitsactie mag doen? En de kans is zelfs groot dat ze er toestemming voor hebben en het dus niet illegaal is. De vereniging zal zeker extra streng worden gecontroleerd. Staat er letterlijk op de site 'het, ik ben agent, als je niet stort geefik u een boete van 200€ voor iets dat u niet heeft gedaan' want dat is wel overtredend gedrag.

mava105
Juridisch actief: Nee

#25 , 01 jan 2015 20:11

Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil.
Poster wil gewoon zijn gram halen omdat hij, volgens eigen mening, niet voldoende medewerking heeft gekregen van de politie, in een eigen zaak.

BrechtS

#26 , 01 jan 2015 20:17

Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil.
Poster wil gewoon zijn gram halen omdat hij, volgens eigen mening, niet voldoende medewerking heeft gekregen van de politie, in een eigen zaak.
Lijkt mij inderdaad zo. Daarom dat we ons misschien moeten beperken tot juridisch advies van waar hij de in zijn ogen wanpraktijken kan aanklagen, zodat hij niet hier zijn gelijk moet proberen halen. Enkel weet ik niet welke stappen hij kan ondernemen om de politie aan te klagen, iemand anders zal dat advies moeten geven. Ik dacht dat men via comité P een onderzoek kon starten in zake ongehoord gedrag van politie. Ik denk ook dat zijn naam Comité shit iets te maken heeft met comité P.

Comité Shit
Topic Starter

#27 , 01 jan 2015 20:25

Misschien een hint. Mocht er iemand connecties hebben met één of meerdere makers van het programma "panorama" ...
Dura lex, sed lex

mava105

#28 , 01 jan 2015 20:29

En denk jij dat ze dergelijke "shit" in hun programma gaan opnemen?
Eerder iets voor "Allo in de psychiatrie"'

Comité Shit
Topic Starter

#29 , 01 jan 2015 20:44

Ooh, dat weet ik nog zo niet.
Dura lex, sed lex

Franciscus

#30 , 01 jan 2015 21:05

Is trouwens al op TV geweest - Koning Albert II is trouwens erelid van deze vereniging.

U hebt zeker gelijk wat betreft al de fake organisaties die zogezegd uit naam van politie, Min Financiën - brandweer enz geld ronselen voor advertenties bij bedrijven... daar moet dringend vanwege de overheid een einde worden aan gesteld.

Er is vrijheid van vereniging en die geld voor alle Belgen staat uitdrukkelijk in de GRONDWET.
Trouwens dan zal elke persoon die als ambtenaar werkt zijn lidmaatschap aan elke politieke partij, vakbond en inbegrepen elke andere vzw zoals Greenpeace, Oxfam, moeders voor moeders, ringland- deze hebben net nog € 100.000 gesponsord gekregen, Straten-Generaal, Zonder-haat-straat, het roze huis direct zijn ontslag moeten aanbieden.

Wat uw andere vraag betreft als het toch zo is dat ertegen u wordt samengewerkt raadpleeg een goede advocaat die niet bang is politie aan te pakken. Mocht u er geen kennen via PB wil ik wel enkele namen doorgeven.

Hier kan ik al zeker de heer Armand Vandeplas aangeven waar u terecht kan met uw klachten.

U kan trouwens ook terecht bij de federale ombudsdienst.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 1339,d.ZGU" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”