uitbetaling verzekering waterschade

trisomie
Topic Starter

uitbetaling verzekering waterschade

#1 , 30 dec 2014 14:22

onlangs heb ik waterschade gehad in mijn woning. (water in de keuken, keukenkasten krom getrokken enz ...)
na de tussenkomst van mijn persoonlijk expert en de expert van de verzekering uiteindelijk een bedrag overeengekomen en dit werd ook vrij snel uitbetaald door de verzekeraar.
echter deze vraagt nu een herstelfactuur, maar daar ik nogal handig ben heb ik de meeste zaken voor een geringe kostprijs voorlopig hersteld daar we toch van plan waren om binnen enkele jaren de volledige keuken te laten vervangen.
Ben ik verplicht de verzekering een herstelfactuur te bezorgen (ondanks de uitbetaling al gebeurd is) ? En moet de verzekeraar mij ook nog de btw vergoeden of niet (deze heb ik nl niet gekregen)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 dec 2014 15:55

Het is juist om deze btw te vergoeden dat ze de factuur vragen. Is er geen factuur, dan gaan ze er van uit dat de schade niet werd hersteld of dat je het zelf deed.

trisomie
Topic Starter

#3 , 31 dec 2014 12:54

Dat dacht ik ook ... Maar de verzekeraar blijft een factuur vragen ook al heb ik laten weten dat ik de btw niet perse wens tetug te trekken ...

Reclame

wanton

#4 , 31 dec 2014 15:39

Bij mij was een bestek van een aannemer-houtbewerker voldoende. Die heeft daar de bijkomende werken als verven en behang bijgeteld. En die hebben wij zelf uitgevoerd.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 dec 2014 16:11

Zeg dan aan uw verzekering dat je het zelf hebt gemaakt en dat er geen factuur is. Dat kan toch niet moeilijk te snappen zijn.

Terug naar “Algemeen”