het lijkt me inderdaad beter dat jullie een eigen stek gaan zoeken. Vermits jullie "gezin" samengesteld is met 5 (jong)volwassenen waarvan 2 leden strikt genomen géén officiele" familiale of langdurige band met elkaar en de anderen hebben is dat een moeilijke opdracht om dit te doen slagen.
Ik begrijp dat je vriend al werkt? Als jij het kindergeld ontvangt én de alimentatiebrijdrazge van je vader én er een studentenjob bijneemt, moet het financieel mogelijk zijn om een eenvoudige flat te huren. Geel en omstreken is - dacht ik - niet de duurste omgeving. Vergeet niet als je studeert en je zelfstandig domicileert, je waartschijnlijk een studiebeurs kan krijgen mét zelfs een bijzondere toelage voor je kot of flat. Na dit schakeljaar zou je ook kunnen overwegen een fulltime job aan te nemen en je diploma te behalen in volwassenenonderwijs/avondschool. Gezien jullie geen kinderen hebben is dat zeker een optie. Met 2 avonden in de week en op een iets langere studieduur kom je er dan op eigen krachten (iets wat méér jongeren doen, gezien de economische crisis)
Ja, het is echt een moeilijke situatie en zo is het voor mij ook moeilijk om mezelf te blijven motiveren om te studeren. Mijn vriend werkt inderdaad, maar aangezien ik volgende week 25 word, krijg ik geen kindergeld meer. Ik zou echter waarschijnlijk maar 1 dag in de week echt kunnen gaan werken naast het studeren, dat geeft natuurlijk wel een mooie cent mee in het laatje, maar ik vraag me af of dit alles voldoende kan zijn.
Ik krijg nu reeds een studietoelage op het inkomen van mijn moeder, maar ik denk dat dit voor 31 januari dan herzien moet worden voor een verhoging van de toelage. Of kan ik hier verkeerd in zijn? Ik weet zeker dat je aanvraag om er een te krijgen in januari binnen moet. Maar kan deze verhoging achteraf nog aangevraagd worden?
Geel is inderdaad niet extreem duur, alleen weet ik ook niet goed welke kosten ik moet bijrekenen zodat ik na kan gaan hoeveel we nu juist nodig hebben per maand. In geel heb ik enkele appartementjes gevonden rond 500€, waar moet ik naast eten nog rekening mee houden dat we moeten gaan betalen?
Ik was inderdaad aan het twijfelen om misschien part time te gaan werken en part time school of zoals je zegt om avondonderwijs te volgen. Alleen weet ik niet of je dan elke richting kan volgen.
Alvast bedankt voor je snelle antwoord!