alles loopt fout door advocaat tegenpartij

kraai
Topic Starter

alles loopt fout door advocaat tegenpartij

#1 , 02 mei 2008 10:47

dit zijn de feiten:
-3 jaar feitelijk gescheiden
-waren (zijn) getrouwd met gemeenschap van goederen
-ik heb getekend voor de koop van een huis :?
-akte moet verleden worden voor midden juni
-echtscheiding uitgesteld tot eind juni omdat de advocaat van de tegenpartij zijn besluiten niet klaar had!!!!

Wat zijn mijn mogelijkheden ???
Als de akte niet verleden wordt en ik dus schulden aan de staat heb, kan men dan ook bij mijn (ex)partner aankloppen voor geld??

Dank u bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 03 mei 2008 11:19

“Art.1418.Onverminderd het bepaalde in artikel 1417, is de toestemming van beide echtgenoten vereist om :1. a) voor hypotheek vatbare goederen te verkrijgen, te vervreemden of met zakelijke rechten te bezwaren...Art.1422.Op verzoek van een der echtgenoten die bewijst dat hij een wettig belang heeft en onverminderd de rechten van de te goeder trouw zijnde derden, kan de rechtbank van eerste aanleg elke handeling nietig verklaren, die de andere echtgenoot heeft verricht :1° in strijd met de bepalingen van de artikelen...1418...”(Burgerlijk Wetboek)

Zo lang uw echtgenote voornoemd verzoek niet instelt kan de verkoop doorgaan.Bij ontbreken van authentieke akte kan ook de onderhandse akte aangeboden worden ter registratie.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

kraai
Topic Starter

#3 , 03 mei 2008 20:55

“Art.1418.Onverminderd het bepaalde in artikel 1417, is de toestemming van beide echtgenoten vereist om :1. a) voor hypotheek vatbare goederen te verkrijgen, te vervreemden of met zakelijke rechten te bezwaren...Art.1422.Op verzoek van een der echtgenoten die bewijst dat hij een wettig belang heeft en onverminderd de rechten van de te goeder trouw zijnde derden, kan de rechtbank van eerste aanleg elke handeling nietig verklaren, die de andere echtgenoot heeft verricht :1° in strijd met de bepalingen van de artikelen...1418...”(Burgerlijk Wetboek)

Zo lang uw echtgenote voornoemd verzoek niet instelt kan de verkoop doorgaan.Bij ontbreken van authentieke akte kan ook de onderhandse akte aangeboden worden ter registratie.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

dank u j.demoor voor de uitleg maar wat wilt dit allemaal zeggen (in gewone mensentaal) want ik begrijp er weinig van

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”