Ongeval met mogelijke perte totale

Buffalopeet
Topic Starter

Ongeval met mogelijke perte totale

#1 , 23 dec 2014 17:11

Vorige week maandag heb ik een auto ongeval gehad waar bij ik volledig in mijn recht ben. Ik zat op een voorrangsweg, ik heb een getuige, de vrouw was onder in vloed van alcohol en drugs,... Nu heb ik bericht gekregen dat mijn auto zo goed als zeker perte totale zal worden verklaard. De auto is 5 jaar oud, net volledig afbetaald en de kosten zouden rond de €6000 zijn. Nu met €6000 koop ik natuurlijk die auto niet opnieuw dus ben ik hier niet tevreden mee. Is er een mogelijkheid om de beslissing tot perte totale te betwisten of om een schadevergoeding te eisen bij de tegenpartij (aangezien zij onder invloed reed).

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 23 dec 2014 18:50

De vergoeding waar u recht op heeft is de handelswaarde van de wagen zoals die was enkele seconden voor het ongeval.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2014 19:10

Er is sprake van economisch totaal verlies als de waarde van het wrak + de herstellingskosten hoger is dan waarde van het voertuig voor het ongeval.

Deskundigen van verzekeringsmaatschappijen schatten de waarde van het voertuig voor het ongeval meestal te laag in. Aan u hen te overtuigen. Wat kost een wagen als de uwe op de tweede handsmarkt? Deze prijs min de wrakwaarde, dat is waar u recht op hebt. Met hetgeen u ontvangt moet u een gelijkwaardig voertuig kunnen aankopen.

Reclame

roharro

#4 , 23 dec 2014 19:29

Er is sprake van economisch totaal verlies als de waarde van het wrak + de herstellingskosten hoger is dan waarde van het voertuig voor het ongeval.

Deskundigen van verzekeringsmaatschappijen schatten de waarde van het voertuig voor het ongeval meestal te laag in. Aan u hen te overtuigen. Wat kost een wagen als de uwe op de tweede handsmarkt? Deze prijs min de wrakwaarde, dat is waar u recht op hebt. Met hetgeen u ontvangt moet u een gelijkwaardig voertuig kunnen aankopen.
In de regel zal, indien u niet akkoord gaat met het voorstel, een rechter meestal een hoger bedrag toewijzen.
Het heeft wel als gevolg dat uw geld heel veel later zal worden uitbetaald.
Indien u niet echt op de schadevergoeding zit te wachten en indien u rectsbijstand heeft raad ik aan de zaak aanhangig te maken bij de rechtbank.
Zo zal u hoogstwaarschijnlijk een eerlijkere schadevergoeding krijgen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Verkeersongevallen”