een openstaande factuur

mzhep
Topic Starter

een openstaande factuur

#1 , 16 dec 2014 09:30

Hallo ik ben hier nieuw,

Ik zit met een vraag?

Mijn zus wou over een paar maanden een abonnement nemen bij Telenet dit werd haar geweigerd en ze zegt om de reden dat:

Ze ooit getekend heeft voor 2 abonnementen 1 voor mij (omdat ik nog minderjarig was) en 1 voor haar. Deze beide rekeningen werden afgesloten omdat de factuur niet meer kon betaald worden vermoed ik want duidelijk weet ik het allemaal niet meer ikzelf was maar 16.

Ik weet wel dat ze dit antwoord gekregen heeft bij Telenet. Nu ze vraagt om er een factuur van te krijgen zodat ze dit kan betalen, zeggen ze haar dat dit niet mogelijk is om nog een factuur te bezorgen aan haar en dat ze nooit bij telenet nog een contract krijgt?

Kunnen ze dit zomaar, als er een openstaand saldo is moet je toch het recht krijgen dit te mogen betalen? Hoe kunnen wij dit oplossen?
Weet iemand raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2014 09:42

Normaal kan je u facturen zeer lang bekijken en afdrukken via de website van telenet, maar daarvoor zou je u gegevens moeten hebben van de vroegere facturen.

Gelukkig zijn er nog aanbieders van internet en TV dan Telenet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mzhep
Topic Starter

#3 , 16 dec 2014 09:52

ja maar ik spreek over 13 jaar geleden
Bedankt voor de info alvast

Reclame

bartvdv

#4 , 16 dec 2014 10:18

Waarschijnlijk is die vordering ondertussen al afgeschreven wegens oninbaar en staat er een merktekentje achter jullie naam.

mzhep
Topic Starter

#5 , 16 dec 2014 10:43

@bartvdv Hoe kan ze dit oplossen of kan het gewoon niet?

denlowie

#6 , 16 dec 2014 11:29

13 jaar geleden is verjaart !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#7 , 19 dec 2014 11:38

Telenet heeft het volste recht om mensen te weigeren op hun diensten te abboneren. Zolang dit niet op een discriminerende basis gebeurt, zie ik geen probleem. Het feit dat er betalingsproblemen geweest zijn, is een goede reden om geen abonnement meer te krijgen bij Telenet. Het is een beetje zoals een verzekeringsmaatschappij die je wagen nog weigert te verzekeren als je een aantal ongevallen gehad hebt.

Een contract moet door beide partijen aanvaard worden. Als Telenet geen contract wil aanbieden, kan de (potentiële)klant daar zeer weinig tegen beginnen.

Los van dit alles: ga eens langs op het tik forum (http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false;), meld je daar aan, surf naar het gedeelte Tenelet => Administratie en post je probleem daar. Er zijn daar mensen van Telenet zelf actief die uw probleem misschien kunnen oplossen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”