Nazi praktijken jeugdrechter

ELiver
Topic Starter

Nazi praktijken jeugdrechter

#1 , 15 dec 2014 13:45

Hallo
Even de situatie schetsen :
Dochter en schoonzoon krijgen financiële problemen door scheiding schoonzoon ( na +6 jaar uitspraak ) gevolg verlies van werk .
Er zijn 5 kinderen bij hun en er komt nog een tweeling bij.
De morgend na de geboorte van de tweeling ( kind 6 en 7 ) krijgt m'n schoonzoon bezoek van 7 ZEVEN agenten die de kinderen uit hun bed rukken, de kinderen zijn tussen 11 en 1 jaar oud !dit om 7u s'morgens , tijdens de tweede oorlog zijn er ook zulke taferelen geweest door lieden van een bepaalde partij !
De reden = financiele problemen , geen drugs of enig ander crimineel feit,geen enkele vorm verwaarlozing noch van de kinderen noch van m'n dochter ,geen geweld noch enige andere vorm van wantoestanden !
De ouders worden diezelfde dag ( een halve dag na de geboorte van de tweeling ) op de rechtbank geroepen door (ga geen naam of synoniem geven ) en begroet met een smalende :ik had U hier niet verwacht mevrouw !
Zelf was ik er spijtig niet bij ,hoogst waarschijnlijk had ik zelf in de problemen geweest !
Deze ***** heeft de kinderen geplaatst in 3 verschillend locatie's,vrij ver uit elkaar en met over lappende bezoekuren .
Alle kinderen zitten goed,aangename omgeving en vriendelijke verzorgers,maar de jongste tweeling zit het verst in een volgens m'n dochter onveilige en onaangepaste omgeving en niet correct opgeleid personeel ( zij zit zelf in de zorg sector ).
Ik ga (als ik toegelaten word ) mee en ga foto's van de wantoestanden nemen,wat ik hiermee ga doen staat nog niet vast.
Zijn er mensen op het forum die oplossingen of tips kunnen geven hoe we de kinderen op één plaats (een goede uiteraard ) kunnen laten plaatsen ( of zou dit door de "rechter" bepaald worden ).
Bedankt alvast voor de aandacht.
E.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2014 14:08

Om 7 politiemensen binnen te krijgen moet er redelijk wat aan de hand zijn.
Die komen zomaar niet er moet dus al heel wat gebeurd zijn dus een gans dossier dat is opgebouwd.
Onderzoeken jeugddienst politie, sociale diensten en jeugdrechtbank.
Om binnen te gaan is politie in het bezit van op zijn minst een huiszoekingsbevel EN een bevel uitgeschreven door een rechter om de kinderen te plaatsen.
Bij mijn weten krijgen de kinderen ook een advocaat toegewezen.
Ook de ouders hebben uiteraard het recht om een advocaat te raadplegen die aanwezig kan zijn ter zitting.
Dus er is bij mijn weten niets fout gebeurd zoals u dat beschrijft ...vermoedelijk heeft men gekozen om thuis te komen ipv later op de dag.

Dat de reden enkel financiële problemen zou zijn lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Gezien de ouders blijkbaar werken of over een inkomen beschikken.
Redenen zijn wat wordt omschreven als problematische opvoedingssituatie.

Op basis van welke elementen zegt uw dochter dat het personeel niet correct opgeleid is... uw dochter werkt in de zorgsector ... als wat?
Foto's van de wantoestanden nemen???? welke wantoestanden kan u die beschrijven?
Jeugdrechter kan maar plaatsen in instellingen waar er plaats is... en die geschikt zijn voor een bepaalde leeftijdsgroep.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 dec 2014 14:12

Weeral een kromme vraagstelling waarbij maar een deel van de feiten wordt vermeld.

Vraagstellers zouden moeten begrijpen dat ze dan beter geen vraag stellen.
Politie die binnenvalt wegens financiële problemen, dus een burgerlijke aangelegenheid, dat gelooft niemand!

Dergelijke razia's worden niet zonder reden uitgevoerd. Politie "nazis" noemen is er ver over.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus

#4 , 15 dec 2014 14:27

Ouders kunnen inderdaad per direct bij jeugdrechter worden ontboden. Vermoedelijk eveneens met een bevelschrift.
Hebben ze al een advocaat onder de arm genomen?

Politie zal toch aangebeld hebben en hun bevelschrift en legitimatie getoond.
Dat is toch de normale procedure.

PS het is ook de jeugdrechter die zo wordt genoemd ...

ELiver
Topic Starter

#5 , 16 dec 2014 14:54

Bedankt voor jullie reacties.
Er zijn geen enkele andere redenen dan zware financiële (waarvan we de draagkracht stilaan weten ! ).
De politie heeft aangebeld met bevelschrift en daar houdt het mee op,geen verwittigingen,geen oproepen om naar instantie / rechtbank te komen.
Er is geen enkele vorm van criminaliteit op welk vak ook !
Deze financ. problemen zijn al een tijdje bezig maar zonder enige vorm van verwittiging !
U schrijft (Franciscus ) over een advocaat => die kosten geld ,en veel geld ook !
En dit recht zou op z'n minst mogen vermeld worden !
Wantoestanden = kind van 1 jaar oud in een box met kunststoffen dennen takken versierd waar lampjes in branden !
Diezelfde box geplaatst aan stopcontacten !
Eenieder die dat ziet met zijn kind of kleinkind vindt dit een wantoestand , wie niet kan beter van kinderen maken afblijven !
Roharo : ik heb de politie geen nazi's genoemd,dit zijn mensen die hun taak uitvoeren,en zelf geen emoties of enige vorm van "woede / agressie of medeleven mogen tonen,enkel de manier waarop zij dit moesten doen .
Alle respect voor die mensen !
Heb ooit een assisen zaak als familie van de slachtoffers meegemaakt en wat deze mensen hebben gedaan om een oplossing te vinden => chapeau !!
Een van de dagen (slechter periode kunnen we niet hebben ) kunnen we hopelijk het dossier inzien en dan is er meer duidelijkheid !
Al is de reden gegrond ( zeer sterke twijfels over ) dan vind ik de manier waarop dit is gedaan nog steeds onverantwoord en mensonwaardig !
Dit wens ik niemand toe !
E.

Franciscus

#6 , 17 dec 2014 17:20

Als u wordt voorgeleid dan krijgt u een advocaat toegewezen. In het geval dat de feiten op zich een Salduz IV zijn is het zelf bij het eerste verhoor wettelijk verplicht en zeker als u bij een onderzoeksrechter wordt voorgeleid.
Als u wordt verhoord wordt dat zeker gezegd ..rechten verdediging.

Ook kinderen krijgen een advocaat bij de jeugdrechter
U kan beroep doen ( inkomensgrens) op bureau gerechtelijke bijstand (Pro Deo)

U moet toch al voorafgaande sociale controles hebben gehad ( CBJ - sociale dienst politie - CBL enz enz )

Als dat de redenen waren wil dat ook zeggen dat er al bepaalde diensten in huis geweest waren en of dat er verslagen naar rechtbank toe.

Of denkt u dat een rechter zomaar bevelschriften uitschrijft om x kinderen op te halen....trouwens die beslissing moet gemotiveerd zijn.

Franciscus

#7 , 17 dec 2014 18:10

En is natuurlijk nu ondersteuningcentra jeugdzorg (OCJ ipv CBJ)
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://wvg.vlaanderen.be/jongerenwelzij ... jeugdzorg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”