Defect garagepoort - verzekering

Kristofke
Topic Starter

Defect garagepoort - verzekering

#1 , 13 dec 2014 14:13

Het huis dat ik huur sinds bijna twee jaar nu heeft recent een probleem met de automatische garagepoort. Het is een poort met twee grote hoge en zware houten deuren (van het type oud herenhuis stijl). Sinds enkele weken doet het probleem zich voor dat deze niet meer volledig sluit (we spreken hier echt over een opening waar je een arm kan doorsteken). Ik duw deze telkens met de hand volledig toe, maar als je er tegen duwt langs buiten, zit er geen weerstand op.

Contact opgenomen met de verhuurder, en deze heeft de dag erna al iemand laten langskomen. Die constateerde dat de bevestiging aan de muur aan het loskomen was omdat het zulke zware deuren zijn (en bij vochtig weer en slagregen zet deze wat uit, sleept over de grond, en het systeem heeft gewoon de muurbevestiging zitten lostrekken).

Sindsdien echter al twee keer met de verhuurder contact opgenomen voor een herstelling (of vervanging). Maar het laat wat op zich wachten. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt want het zijn goede eigenaars.

Moet ik mezelf echter indekken door ook nog eens aangetekend op de hoogte stellen van dit probleem om bijvoorbeeld bij inbraak voor de verzekering een bewijs te hebben dat er een probleem was met de poort en dit reeds enige tijd gemeld geweest is bij de verhuurder? Of ben ik sowieso verplicht om noodzakelijke herstellingen te laten uitvoeren om niet in de problemen te komen met de verzekering?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 dec 2014 17:01

Misschien via mail, is ook een wettelijk bewijs.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 dec 2014 17:10

Maar best via AS. Heeft ook meer inpakt op de lezer dan een mail, waarvan hij er mogelijks tientallen op een dag ontvangst, en die hij maar met een half oog leest.

Reclame

Terug naar “Huren”