Goedemorgen,
Ik heb een vraag in verband met schimmelschade. Mijn vriend en ik hebben gedurende een jaar een appartement gehuurd en onlangs onze opzeg gedaan. We zijn nu bezig met het appartement leeg te halen, zodat we eind van de maand er uit kunnen. In de slaapkamer hadden we al een tijdje gemerkt dat het heel vochtig aanvoelde en soms lag er een plasje water onder het raam + onze gordijnen aan dat raam hadden soms schimmel. Verder hadden we niet echt ergens last van dus ook niet gemeld bij de verhuurder. Nu zijn we dus aan het inpakken en komen we er achter dat er een hele reeks best wel dure zomerjurkjes, goede hemden, jassen, schoenen en rugzak die in kast lagen helemaal beschimmeld zijn. Ook de achterkant van onze nieuwe kleerkast was gewoon helemaal nat en beschimmeld. Ook de zijkant van ons bed en onderkant van de matras hebben schimmel. Mijn vraag, kunnen we deze schade verhalen op de verhuurder? Het gaat toch wel over enkele honderden euro's.
Blijkbaar is de eigenaar van het pand ook op de hoogte van het probleem, want toen er vorige week mensen het appartement kwamen bezichtigen en de schimmel aanwezen, zei de makelaar dat het probleem bekend was en er al offertes klaarliggen om het te laten maken vanaf de buitenkant van het gebouw.
We hebben al een schadeclaim ingediend bij onze inboedelverzekering, maar de kans is klein dat die het zal dekken.
Wat te doen?