http://www.werkbond.be" onclick="window.open(this.href);return false;Wat is een werkbond?
het betreft een feitelijke vereniging opgericht in de schoot van Jong VLD. Juridisch heeft het er echter geen uitstaans mee. Er is voorlopig dus geen aparte rechtspersoonlijkheid.heeft de werkbond rechtspersoonlijkheid
zo ja ; kunnen leden mee verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele aangerichte schade door de werkbond of enkel de bestuursleden?
hebben zij enige bevoegdheid
kunnen zij ook op basis van artikel 728gerw. iemand vertegenwoordigen
werkgeversorganisatie heeft rechtspersoonlijkheidAls ik mij niet vergis hebben de vakbonden ook geen rechtspersoonlijkheid. Evenals ze op de winsten die ze maken geen belastingen moeten betalen (is ook van toepassing op werkgeversorganisaties en ziekenfondsen), maar dan roepen ze wel iedereen op om te gaan staken om grote vermogens meer te belasten.
Een mooi voorbeeld zou zijn dat ze zelf voorstellen om hun winsten ook te laten belasten, maar dat hoor je hen niet zeggen !
welke winsten zouden ze behalen? Mocht een vakbond rechtspersoonlijkheid hebben, dan zouden ze rechtspersonenbelasting betalen, wat in de praktijk bijna niets is. Ze zouden niet onderworpen zijn aan de vennootschapsbelasting.Een mooi voorbeeld zou zijn dat ze zelf voorstellen om hun winsten ook te laten belasten, maar dat hoor je hen niet zeggen !
De eerste zin sloeg enkel op de vakbonden, het vervolg ook op de werkgeversorganisaties.werkgeversorganisatie heeft rechtspersoonlijkheidAls ik mij niet vergis hebben de vakbonden ook geen rechtspersoonlijkheid. Evenals ze op de winsten die ze maken geen belastingen moeten betalen (is ook van toepassing op werkgeversorganisaties en ziekenfondsen), maar dan roepen ze wel iedereen op om te gaan staken om grote vermogens meer te belasten.
Een mooi voorbeeld zou zijn dat ze zelf voorstellen om hun winsten ook te laten belasten, maar dat hoor je hen niet zeggen !
Ja inderdaad VOKA is een VZW, 0406.583.517 .
werkgeversorganisatie heeft rechtspersoonlijkheid
heb je een bron ivm die roerende voorheffing? Wat betreft het gemeenschapsgeld die ze ontvangen, daar wordt elke euro van gecontroleerd door een revisor. De uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen zijn overigens op zich verlieslatend, de centrales storten daarvoor geld bij (indirect zorgt het natuurlijk wel voor extra leden).Winsten behalen ze onder andere uit het laten circuleren van het gemeenschapsgeld die ze ontvangen. Tevens zijn ze ook vrijgesteld van de roerende voorheffing op de winsten die ze uit hun beleggingen halen.
niet teveel JM Dedecker lezen... er is geen 300 euro commissie per uit te betalen werkloosheidsuitkering. Vakbond betaalt naast uitkeringen voor niet-actieven ook een hoop andere zaken uit (activa, ibo, ...). Vakbonden werken aan een "commissie" van 2,4 (ABVV) tot 2,7 (ACV)%, de hulpkas (andere optie) zit boven de 4%). Bovendien wordt er niet uitbetaald per uitkering, maar per dossier.
De vakbonden ontvangen een goeie 300 euro commissie per uit te betalen werkloosheidsuitkering (in totaal meer dan 200.000.000,00 euro) ! Is volgens mij ook geen gezonde situatie : een organisatie die zou moeten strijden voor werkgelegenheid betalen per werkloze.
Op basis van Artikel 105, KB/WIB 92.heb je een bron ivm die roerende voorheffing? Wat betreft het gemeenschapsgeld die ze ontvangen, daar wordt elke euro van gecontroleerd door een revisor. De uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen zijn overigens op zich verlieslatend, de centrales storten daarvoor geld bij (indirect zorgt het natuurlijk wel voor extra leden).Winsten behalen ze onder andere uit het laten circuleren van het gemeenschapsgeld die ze ontvangen. Tevens zijn ze ook vrijgesteld van de roerende voorheffing op de winsten die ze uit hun beleggingen halen.