huurcontract

Cinfien
Topic Starter

huurcontract

#1 , 17 apr 2008 08:52

Door omstandigheden heb ik mijn huurcontract niet meer in handen. Huisbazin en exvriend willen me geen copie van het contract geven...

Kan ik het contract ergens anders opvragen?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Casalangdre

#2 , 17 apr 2008 09:44

Dat is wel een zeer gevaarlijke situatie. Hopelijk voor heb je zelf ook het huurcontract ondertekend en niet alleen je (ex)vriend en hopelijk is je huurcontract geregistreerd. Indien één van beide niet in orde is, bevindt je je in een "semi-illegale" huisvestingssituatie. Indien je huurcontract geregistreert is en jij hebt het ondertekend, is het geen enkel probleem om dit via het registratiekantoor in handen te krijgen.

Waarom zou je huisbazin je geen kopie willen geven van het huurcontract?

Vlaamie

#3 , 17 apr 2008 09:48

Als het huurcontract geregistreerd is, kun je het zoals Casalangdre zei via het registratiekantoor bekomen. Coördinaten van de registratiekantoren: http://fiscus.fgov.be/interfakrednl/vra ... n/Div2.htm

Reclame

Cinfien
Topic Starter

#4 , 17 apr 2008 10:02

Mijn huisbazin is een oude vrouw, eigenlijk is haar zoon de eigenaar maar zij regelt alle zaken. Ik heb met haar onlangs contact gehad via de telefoon maar was echt een ramp. Gewoon complete stilte aan de telefoon. Ze wou zelfs mijn telefoonnummer niet aannemen. Mijn exvriend en ikzelf hebben het contract ondertekend. Ik zal dan best eens contact opnemen met het registratiekantoor.

Bedankt!

JohnD

#5 , 18 apr 2008 04:30

Je moet die ex-vriend wel heel kwaad gemaakt hebben dat hij geen kopij wil geven.

Vlaamie

#6 , 18 apr 2008 08:48

Je moet die ex-vriend wel heel kwaad gemaakt hebben dat hij geen kopij wil geven.
niet per se, gewoon het beëindigen van een relatie kan al sommige mensen aanzetten tot zulk gedrag

djanodive

#7 , 20 apr 2008 18:06

Ben je nu al het huurcontract gaan opvragen bij de registratie?

Cinfien
Topic Starter

#8 , 27 apr 2008 21:47

Ze vinden het contract nergens niet terug, dus blijkbaar niet geregistreerd... welke gevolgen heeft dit eigenlijk?

grts

JohnD

#9 , 27 apr 2008 22:22

Is het onvindbare contract van voor 010107 ? Vanaf die datum is de registratieplicht voor de eigenaar.

Je weet nu waarschijnlijk wel wat je te doen staat met die ex-vriend. :roll:

Dat blijkt voorlopig de enige strohalm. Tenzij je contract van na 010107 is.

Cinfien
Topic Starter

#10 , 28 apr 2008 08:57

We hebben het contract 1 september 2007 getekend....

Cinfien
Topic Starter

#11 , 28 apr 2008 14:17

nog een vraagje

vorige week heb ik een aangetekende brief verstuurd naar de huisbazin om te laten weten dat ik de woonst heb verlaten en dat mijn ex de huurovereenkomst alleen gaat verder zetten.

Indien de huisbazin nu niet het huurcontract wil herzien (contract van 3 jaar), welke stap kan ik dan zetten? Of ben ik dan verplicht 3 jaar op te draaien voor de helft van de huur. Kan enkel ik het contract laten ontbinden mits een schadevergoeding?

Bedankt hoor, ga vanavond naar de huisbazin en zou graag weten wat mijn rechten maar ook mijn plichten zouden zijn.

JohnD

#12 , 28 apr 2008 14:31

We hebben het contract 1 september 2007 getekend....
Wel dan is alles duidelijk: de registratieplicht is bij de verhuurder. Ofwel heeft hij het niet geregistreerd en is hij duidelijk in fout (in hoeverre hij strafbaar is weet ik niet). Ofwel is het registratiekantoor in de fout omdat zij het niet vinden of is het door hun toedoen zoek geraakt. Je kan in elk geval bewijzen dat je de woning na 010107 betrokken hebt.

JohnD

#13 , 28 apr 2008 14:41

nog een vraagje

vorige week heb ik een aangetekende brief verstuurd naar de huisbazin om te laten weten dat ik de woonst heb verlaten en dat mijn ex de huurovereenkomst alleen gaat verder zetten.

Indien de huisbazin nu niet het huurcontract wil herzien (contract van 3 jaar), welke stap kan ik dan zetten? Of ben ik dan verplicht 3 jaar op te draaien voor de helft van de huur. Kan enkel ik het contract laten ontbinden mits een schadevergoeding?

Bedankt hoor, ga vanavond naar de huisbazin en zou graag weten wat mijn rechten maar ook mijn plichten zouden zijn.
Je moet nu drie maanden vooropzeg geven en vermits je er nog geen vol jaar woont ook nog 3 maanden schadevergoeding. Wat je bedoelt met "3 jaar op te draaien voor de helft van de huur." begrijp ik niet. Na 1 jaar word dat 2 maanden schadevergoeding bij opzeg door een van de partijen en na 2 jaar 1 maand schadevergoeding door een van de partijen.

Het is de eerste maal dat je zegt wat soort kontrakt je hebt.

Terug naar “Huren”