5 meters op mijn elektriciteits factuur

sloeberken
Topic Starter

5 meters op mijn elektriciteits factuur

#1 , 09 dec 2014 12:38

Gisteren ontvang ik mijn eerste afrekening van de elektriciteit, daar staan 5 meters op vermeld
Meternr.: 11007762
Meternr.: 11009373
Meternr.: 11009373
Meternr.: 5291622
Meternr.: 5292613 deze is in gebruik maar daar staat 0 kWh verbruik bij, die andere meters zou ik totaal niet weten welke die zijn.

Kan hier iemand iets over zeggen wat ik ermee moet doen, het eigenaardige is nog wij wonen hier met 2 mensen ik en mijn echtgenote beide op pensioen.
We trachten zeer zuinig te zijn, droogkast hebben we niet en verwarmen niet met elektriciteit, enkel een elektrisch boiler van 200l voor warm water bad en douche.
1 maal per week bad en de rest douch. heb een verbruik volgens leverancier van 9560 kWh op 1 jaar. of 175€ per maand.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 dec 2014 12:46

eengezinswoning, appartement???
Best eens contact opnemen met uw stroomleverancier voor info waarvoor die andere meters dan zijn.
Wat gebeurd er als je de meters eens afsluit? Komt er dan iemand van zijn tak maken? Dt wil dan zeggen dat hij verbruikt op uw rekening.

sloeberken
Topic Starter

#3 , 09 dec 2014 12:52

Eengezinswoning, ga contact opnemen maar wou toch eerst eens kijken wat jullie er van denken. Hier staat maar 1 meter weet niet hoe ze aan die andere komen.

Reclame

Sirkii

#4 , 09 dec 2014 13:00

Als enkel meternummer 5292613 van u is dan protesteer je alvast de factuur voor de vier andere meternummers. Haal uw factuur van vorig jaar erbij (of uw overnamedocument) om de vorige opgenomen tellerstand te achterhalen en vermeld in je klacht ook de huidige afgelezen meterstand. Laat het wel niet aanslepen als je de factuur niet wil betalen want de herinneringen zullen komen incluis afsluiten als je niets doet. Je kan ook betalen en het teveel betaalde terugvorderen.

sloeberken
Topic Starter

#5 , 09 dec 2014 13:03

We hebben deze woning gekocht vorig jaar eind oktober, Dus is dit mijn eerste factuur hier.

artemis

#6 , 09 dec 2014 13:04

175€ per maand, zelfs voor een huis is erg veel elektriciteit voor 2 personen. En 5 meters kan in principe niet, wij hebben er maar 1 voor een stadswoning met 4 niveaus.
Betaal je vast recht/abonnementskosten op al die meters?
Zou het kunnen dat de woning vroeger voor meerdere gezinnen heeft gediend, of meer verbruikers (bv ook een zaak in het gebouw?)
Zijn er dag en nachttellers?
In principe zou je het verbruik per meter op de factuur moeten kunnen aflezen...

Netwerkbeheerder zou ik eerst contacteren.

sloeberken
Topic Starter

#7 , 09 dec 2014 13:10

Nee deze woning is een open bebouwing en heeft nooit meer dan 1 gezin gewoond, er heeft nooit een zaak in geweest.

Terug naar “Andere”