#3 , 07 dec 2014 15:54
De situatie waarover het gaat betreft 2006 en voorgaande. Recent, in 2013 heb ik terug contact opgenomen met de dienst "Welzijn" van Financiën. Een nieuwe overste had namelijk zijn excuses aangeboden voor de jarenlange pesterijen die zich om en rondom mij hadden afgespeeld. Als het al zo zou zijn, Jef OO7, dat er een nieuwe wind zou waaien of gewaaid hebben door Financiën, dan zou het minste dat er kon geschieden, toch geweest zijn dat de "daders" , zijnde de ambtenaar van de dienst Welzijn, die bij voortduur verklaard had dat voortdurende opmerkingen over het werk, na 27 jaar dienst, door een jonge universitair in samenspraak met een andere 'ziekelijke overste', geslaagd in hun examen voor inspecteur, in samenspraak met de directeur want een directeur gaat nooit zijn ondergeschikte overste ondergraven, hun excuses zouden aangeboden hebben over hetgeen gebeurd was. Op die manier kon ik het eindelijk verwerken. Maar het is dan maar zo. Ook heb ik in mijn beroepsloopbaan bij Financiën nooit meegemaakt dat men iemand met de vermelding "ZEER GOED" ... die in eer en geweten zich ingezet heeft voor Financiën, is blijven treiteren, ook, en dat is nu wel het toppunt, op het moeilijkste en gevoeligste moment in gans mijn leven, namelijk toen moeder en vader stervende waren en mijn moeder uiteindelijk stierf aan kanker. Dat vergeef ik de Administratie nooit! Tot die periode heb ik het steeds meegemaakt dat men wel eens iemand uitkoos om te pesten, maar op een gegeven moment was er wel altijd iemand die dat spelletje kon stoppen. Bij mij is men blijven hameren op mijn kop, uit machtswellust en onvoldoende ervaring van de dienst bij de oversten. Want het is algemeen bekend dat oversten die er niks van bakken, gevaarlijke individuen kunnen zijn om hun onkunde te verstoppen op en achter de rug van hun ondergeschikten. Een directeur van de BTW die ik later ontmoet heb, en die ook gepest werd en er kanker had van gekregen, noemde mij moedig en correct. Maar ik had het niet zo moeilijk omdat mijn wedde niet zo groot was. En over evaluatie, jef007.. , wij hebben ook functioneringsgesprekken meegmaakt. Wat een lachertje zeg. Iedereen weet dat je een dossier kan draaien zoals je wil. Iedereen kan afgebroken worden tot op het bot. Bij mij vonden ze het zelfs normaal dat ze de door mij ingediende dossiers niet terugvonden door hun eigen slordigheid en vonden mijn oversten het zelfs ongepast dat in nadien schriftelijk reageerde op hun geklungel. En voor de rest verklaar ik dit dossier als gesloten voor altijd.