aanrijding met 'de lijn'

ergernis2
Topic Starter

Re: aanrijding met 'de lijn'

#31 , 01 dec 2014 17:49

Beste,

we zijn achter de bus gereden maar hebben die niet meer gevonden . Tegen dat we gedraaid waren en dan nog eens voor de rode lichten staan is er veel tijd verloren gegaan .........

Dus geen getuigen , maar opgeven doe ik niet ,ik zal verder ons recht proberen te krijgen , de lijn of niet !!!!

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#32 , 01 dec 2014 18:31

Maar heb je intussen al iets van bewijs?

ddanck
Contacteer: Website

#33 , 02 dec 2014 19:52

U weet dat er wetgeving bestaat op grond waarvan u de Lijnbaan verplichten haar eigen aangifte voor te leggen?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#34 , 02 dec 2014 22:42

Welke aangifte - vhauffeur zal zelfs niets gevoeld hebben -
Quid of deze kan zien of er recente schade is.
Wat De LIJN wel zal moeten voorleggen bij een politieonderzoek is de rittenbladen dus welke bus was op welk tijdstip aan het rijden en stond op welk ogenblik aan welke halte - dat kan perfect worden nagegaan.

Gebruiker21

#35 , 04 dec 2014 10:29

Vraag "zijn uw spiegels gelakt" is nog niet beantwoord. Hoe meer tijd er over gaat, hoe moeilijker het wordt bewijzen te verzamelen, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ergernis2
Topic Starter

#36 , 05 dec 2014 12:52

nee, en als je naar een lijnbus kijkt dan hebben die overal beschadigen . Er is geen degelijk bewijsmateriaal , enkel ons woord . Jammer genoeg is dit zo ergerlijk omdat we eerlijk zijn en o zo ......behandeld worden.

Noch politie noch rechtbank neemt de zaak serieus, ja wij zijn de pineut,maar ik blijf achter de lijn hun 'botten' zitten tot ....

Bedankt hé

Gebruiker21

#37 , 05 dec 2014 13:08

Ombudsdienst al geprobeerd? http://www.ombudsman.be/nl/ombudsman/domain/39" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ergernis2
Topic Starter

#38 , 24 jan 2015 13:25

Ja hoor, en op grond van ,onvoldoende bewijzen , hebben wij geen poot om op te staan . Dus de kleine man verliest terug van goliath .....

Kan je verzekeren als ik een bus van de lijn zie dat mijn maag draait en dat onze verzekering ook iets minder onder onze gratie staat , want O DE LIJN , dat is bijna sowieso verloren.

JPV
Juridisch actief: Ja

#39 , 24 jan 2015 13:40

ergernis2: voor de zoveelste keer: rechtbank is er NIET aan te pas gekomen, enkel de procureur des konings.

De reden waarom u verliest is niet omdat u sowieso zou verliezen tegen de grote (een veelvoorkomend misverstand), maar omdat u geen enkel bewijs kan leveren. Had u de autobus doen stoppen of achterna gereden, dan had u de zaak, indien u effectief aangereden bent door een fout manoeuvre van de chauffeur, zonder discussie gewonnen.

Nu is er enkel bewijs van een ongeval bij uw auto te vinden. Niets zegt dat u niet zélf tegen die autobus gereden bent, of dat er sprake is van gewoon beiden dichtbij elkaar te rijden.

Mocht de lijn nu plots beweren dat U (in fout) tegen hun bus gereden heeft, zouden ze dit ook niet kunnen bewijzen. Tot zover de macht van Goliath

LeenW

#40 , 24 jan 2015 13:41

Dat ligt niet aan De Lijn, het is eigen aan onze rechtsstaat dat iedereen de beschuldigingen die hij maakt moet kunnen bewijzen. En dat vind ik persoonlijk een goede zaak.

Terug naar “Verkeersongevallen”