Totale technische onzin.Die druk hangt af van de hoogte van de hoogste radiator boven uw ketel. Staat uw hoogste radiator op ongeveer 10 boven uw CV ketel dan is een druk van iets boven de 1 bar OK.
Die druk kan je gewoon regelen door even de toevoerkraan van de watertoevoer naar uw installatie te openen, en dan de druk af te lezen van de kleine manometer op de leiding of op de ketel. De druk kan je terug verlagen door even wat water te laten aflopen.
Kan een klein kind.
Dat is perfect, blijf er verder maar af. Er is verder een verschil tussen koud en warm.Wat moet de technieker kunnen bij de onderhoud van de gasketel? Moet hij ook de druk regelen? Bij mij staat die op 1.2 bar terwijl er is voorgeschreven dat de druk tussen 1.5 en 2 bar is. De technieker beweert dat er een technieker van het merk van de gasketel (Bulex) dat moet doen. Zo heb ik dubbele kosten.
Waarom????Totale technische onzin.Die druk hangt af van de hoogte van de hoogste radiator boven uw ketel. Staat uw hoogste radiator op ongeveer 10 boven uw CV ketel dan is een druk van iets boven de 1 bar OK.
Die druk kan je gewoon regelen door even de toevoerkraan van de watertoevoer naar uw installatie te openen, en dan de druk af te lezen van de kleine manometer op de leiding of op de ketel. De druk kan je terug verlagen door even wat water te laten aflopen.
Kan een klein kind.
Beste stuurlui staan aan wal. Daarom heb ik zoveel werk om andermans gepruts (en vooral met te knoeien met water) op te lossen.Waarom????Totale technische onzin.Die druk hangt af van de hoogte van de hoogste radiator boven uw ketel. Staat uw hoogste radiator op ongeveer 10 boven uw CV ketel dan is een druk van iets boven de 1 bar OK.
Kan een klein kind.
Dit komt toch overeen met mijn proefondervindelijke vaststellingen.
Technieker niet zo snel afschieten. Dit kan ook een totaal andere reden hebben, garantiepolitiek, ervaringen met dat merk, ed. Komt vaker voor. Ooit aan de handAls een onderhouds-techniker niet ziet dat de druk wat te laag is en dit niet wil bijstellen heb ik zo mijn twijfels wat hij wel kan.