Betaling half uitgevoerd order

ray
Topic Starter

Betaling half uitgevoerd order

#1 , 26 nov 2014 09:42

Wij hebben tijdens de zomer een order geplaatst voor de plaatsing van zonneweringen en muggenramen. Bij de plaatsing is er echter heel wat misgelopen, zijn ze een 2e keer teruggekomen omdat ze de verkeerde orders hebben doorgegeven. Bij de 2e keer dat ze zijn teruggekomen, bleek dat ze opnieuw verkeerde materialen hebben besteld, waardoor het order maar voor de helft is kunnen worden afgewerkt.

We zijn intussen 3 maanden verder, en ze zijn nog steeds niet komen opdagen om alles in orde te zetten. De facturatiedienst heeft mij onlangs gebeld, en mij gevraagd om wat al werd uitgevoerd, te betalen. Maar ik vrees gewoon dat ze dat opzettelijk doen, opdat ze de rest van het order dan gewoon niet meer komen doen. Het feit dat die factuur nog niet is betaald, was voor ons een stok achtet de deur om hen onder druk te zetten het order af te werken.

Kunnen ze eisen dat ik al betaal voor het volledige order is afgewerkt, of heb ik het recht om pas te betalen wanneer alles in afgewerkt is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 26 nov 2014 10:17

Hebt u binnen de maand de factuur geprotesteerd met een AS, zo niet ben je best dat deel te betalen wat u billijk acht. Zo snel mogelijk na de betaling firma in gebreke stellen met AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Chaccamacca

#3 , 26 nov 2014 15:56

U heeft getekend voor volledige plaatsing dus pas betalen na volledige plaatsing. Nu wel best aangetekend protesteren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 nov 2014 16:31

???? en waarom er is maar gedeeltelijk geplaatst toch?
Voor de rest zie @sloeberken.

ray
Topic Starter

#5 , 02 dec 2014 00:26

???? en waarom er is maar gedeeltelijk geplaatst toch?
Voor de rest zie @sloeberken.
De 1e keer hebben ze de opmeting verkeerd gedaan, waardoor de muggenramen er niet in konden. In de bovenverdiepingen hadden ze dan verkeerde stukken besteld, en voor de veluxen in de zolder waren ze de bestelling vergeten te plaatsen... De 2e keer was de opmeting in orde, maar voor de zolder hadden ze weer de verkeerde velux-maat besteld en bij de andere veluxen konden ze niet plaatsen omdat ons pleisterwerk niet effen was. Dus dat is hun fout niet, maar die velux hebben ze tot drie keer toe verkeerd besteld/niet besteld. Ze zouden mij iets laten weten wanneer die velux zou binnen zijn, maar 3 maanden later nog altijd niks gehoord. En aangezien het toch maar winter is, vertik ik het om er weer achter te zitten.

Ze belden vorige week met de vraag of ik dan al wil betalen voor wat er al werd geplaatst. Factuur is nog altijd niet toegekomen, dus zelfs een factuur met de post versturen, doen ze minstens een week over. Aangezien in het vliegenraam een scheur in zit langs de kant (niet enorm groot maar toch, spel kost veel geld dus het moet in orde zijn), zal ik een AS sturen met die foutmelding. Ik had die fout toen ook al gemeld via e-mail, maar ze hebben op die fout nooit gereageerd.

Terug naar “Consumenten Koop”