Hallo, mijn situatie is als volgt: vorig jaar overleed een van de broers van mijn mama. Hij was officieël alleenstaande en zelfstandig ondernemer. Een paar maanden voor zijn overleden verhuisde hij. Een jaar na zijn dood worden mijn moeder, haar twee andere broers en mijn grootmoeder gedagvaard door zijn vorige huisbazin omdat hij daar de laatste maanden geen huishuur meer betaald had. Blijkt dat de schuldeiser zich eerst tot zijn enige dochter gewend heeft die de erfenis verworpen heeft (mijn moeder en de rest vd familie heeft geen contact met die dochter dus wij waren niet op de hoogte) en dus nu richt ze zich tot ons. Wij werden nooit gecontacteerd door een notaris ivm de erfenis of om ons te zeggen dat wij nu de wettige erfgenamen zijn.
Mijn moeder, haar broers, mijn grootmoeder en ikzelf hebben intussen de erfenis verworpen. Vandaag op het hoorzitting zei de advocaat van de schuldeiser dat hij een curator wil laten aanstellen. Wat voor impact heeft dat op ons? Lopen wij nog risico?
Misschien interessant om te vermelden dat mijn oom samenwoonde met zijn vriendin (maar haar naam stond blijkbaar niet op het huurcontract). Wij hebben altijd zeer weinig contact met die oom en zijn vriendin gehad. Vraag is ook wat er met alle spullen van mijn oom gebeurd zijn?
Wie brengt duidelijkheid in deze situtatie?
Alvast bedankt!