vraag over consumentenrecht

anadvies
Topic Starter

vraag over consumentenrecht

#1 , 22 nov 2014 21:15

Beste allemaal
we waren gisteren op een degustatie en daar hebben we ons laten overhalen een kookpotten set van bijna 3 000 euro aan te kopen. Nu hadden we vanmorgen al grote spijt van deze aankoop...
Bestelbon is ondertekend, er diende geen voorschot betaald te worden, het is op afbetaling.
Weet iemand of we deze aankoop nog kunnen annuleren ?
Reeds hartelijke bedankt
vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anadvies
Topic Starter

#2 , 23 nov 2014 14:40

Goedendag,
dat was in Wommelgem
ben ondertussen via een website te weten gekomen dat er in sommige gevallen van een aankoop kan teruggekomen worden, maar de gebruikte termen zijn niet duidelijk of dat in ons geval zo is..?
hopend dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven op mijn vraag of we van deze aankoop kunnen terugkomen en de wettelijke opzegtermijn ?
Bij voorbaat dank.

katje2560

#3 , 23 nov 2014 15:55

Is het iets met design?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 nov 2014 16:39

Was het tijdens een beurs, ergens een verkoopavond bij iemand privé thuis, in een winkel?

anadvies
Topic Starter

#5 , 23 nov 2014 18:31

Is het iets met design?
nee, k denk het niet, t werd er niet bij vermeld althans..

anadvies
Topic Starter

#6 , 23 nov 2014 18:41

Was het tijdens een beurs, ergens een verkoopavond bij iemand privé thuis, in een winkel?
Hallo
t was in een bedrijf, we werden uitgenodigd op een degustatie avond, een uitnodiging voor een gratis 3-gangenmenu met aangepaste wijnen voor 2 personen. Niet verplicht iets aan te kopen achteraf.
een soort van beurs, voedingssalon doet het me denken of vergelijken, (waar wij en nog een aantal mensen bijeen moesten komen) maar verder niemand..

denlowie

#7 , 23 nov 2014 18:59

sorry is dit 3000€ ? of 300€.

Heb al gans mijn leven professional met kookpotten gewerkt, maar dit heb ik nog nooit gezien!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#8 , 23 nov 2014 19:52

Was een duur etentje, dubbel en dik betaald.

anadvies
Topic Starter

#9 , 23 nov 2014 20:25

sorry is dit 3000€ ? of 300€.

Heb al gans mijn leven professional met kookpotten gewerkt, maar dit heb ik nog nooit gezien!
ja helaas bijna 3 000 euro, maar we kregen er dan wel nog enkele cadeaus bij ..

anadvies
Topic Starter

#10 , 23 nov 2014 20:29

Was een duur etentje, dubbel en dik betaald.
dat kan je wel zeggen, we hebben ons laten vangen ! :oops:

Franciscus

#11 , 23 nov 2014 22:02

Relevante wetgeving:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123" onclick="window.open(this.href);return false;
Oude wet :
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

anadvies
Topic Starter

#12 , 23 nov 2014 23:34

Relevante wetgeving:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123" onclick="window.open(this.href);return false;
Oude wet :
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de informatie, k zal het nakijken..hopelijk geraak ik er uit.
vriendelijke groeten.

mjers

#13 , 24 nov 2014 15:20

Beste,

U hebt altijd 7 dagen om op uw beslissing terug te komen... Dit ligt wettelijk vast! Ook al hebt u iets ondetekend... u kan er altijd onderuit mits u de termijn van 7 dagen respecteert!

denlowie

#14 , 24 nov 2014 15:34

Beste,

U hebt altijd 7 dagen om op uw beslissing terug te komen... Dit ligt wettelijk vast! Ook al hebt u iets ondetekend... u kan er altijd onderuit mits u de termijn van 7 dagen respecteert!

Daar zijn wel voorwaarden aan waar je de bestelbon ondertekend en de bestelling plaatst, bij je thuis of op een beurs enz..

Als dit bij de verkoper thuis is geweest, of je de verkoper zelf heeft gevraagd om te komen, dan mag je u 7 dagen vergeten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#15 , 24 nov 2014 16:40

[Als dit bij de verkoper thuis is geweest, of je de verkoper zelf heeft gevraagd om te komen, dan mag je u 7 dagen vergeten.
Ze werden blijkbaar door de verkoper uitgenodigd, dus gevraagd. Slimme truc om de wet te omzeilen..

Terug naar “Consumenten Koop”