onterechte bevestiging tot aankoop ontvangen

Iris-p
Topic Starter

onterechte bevestiging tot aankoop ontvangen

#1 , 17 nov 2014 16:50

Wij zijn een firma en zijn recent gecontacteerd geweest door een bedrijfcdat ons geheel vrijblijvend een website wou maken. Pas wanneer we de website goed vonden konden we overgaan tot aankoop en nog enkele aanpassingen doen. Alles werd telefonisch geregeld en de testwebsite werd ons via mail toegestuurd. Vanzodra dat we deze kregen, telefoneerde het bedrijf ons met de vraag hoe we de site vonden. Er werd door ons telefonisch gezegd dat we alles nog moesten bekijken maar dat we enkele punten wel zouden veranderen. Er zat storing op dit gesprek en dit werd ook enkele keren door ons gezegd. Niet alles was verstaanbaar en we hebben dikwijls moeten vragen om te herhalen. Na ons gesprek ontvangen we via mail een bevestiging tot aankoop, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was. Alles moest door ons nog bekeken worden en we zouden hun de week nadien iets laten weten. We hebben dus meteen hierop gereageerd met de melding dat we er niet mee akkoord gingen. Nadien telefoons en mails blijvcen ontvangen van hun waarin ze zeggen dat ze op band het telefoongesprek hebben staan en dat er daar duidelijk in staat dat we akkoord gingen. Vandaag ook al het factuur ontvangen. Deze mensen blijven zeggen dat we moeten betalen en we weten nu niet goed meer wat onze rechten zijn. Mogen wij deze gesprekken ook terug eisen om te beluisteren? Iemand meer info hierover? Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Iris-p
Topic Starter

#2 , 17 nov 2014 18:00

Weet er iemand wat er gebeurd met de verwijlinteresten? Neem nu dat ik de factuur niet betaal en dat ik later toch de zaak verlies en moet betalen, kunnen ze me dan die interesten ook aanrekenen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 nov 2014 19:56

Factuur onmiddellijk betwisten (aangetekend) Zijn duidelijk oplichters. Laat hen zelf maar naar de rechtbank gaan, maar het zal wel niet zo snel gebeuren. Hun bedoeling was duidelijk fraude, gezien ze het gesprek hebben opgenomen (zeggen ze) Vraag hun een stukje voor u af te spelen via telefoon, of een transcriptie van de tekst.

Reclame

giserke

#4 , 17 nov 2014 20:26

Ik vermoed wel dat je zelf wel weet wat je wel of niet hebt gezegd aan de telefoon?
Laat hen idd maar dreigen en naar de rechtbank stappen.

Bij volgende reactie misschien even melden dat afpersing en belaging strafbaar is.

fieke0509

#5 , 18 nov 2014 09:54

Wij hebben het zelfde aan de hand gehad met de Gouden Gids, een ook zo dreigen en opnames dit en dat. Hebben niet moeten betalen maar het heeft veel voeten in de aarde gehad. Maar dreigen met de rechtbank bleek voldoende.

Terug naar “Consumenten Koop”