#4 , 17 nov 2014 12:41
@roharro, maar waarschijnlijk is in eerste instantie wel de verzekering van de huurder aangesproken, die dan op zijn beurt de verzekering van de eigenaar aangesproken heeft.
Zonder eigen brandverzekering / familiale verzekering, staat de topic starter vrij zwak. Als hij een verhuurder met een goed hart heeft, kan hij met deze laatste gaan praten en proberen zijn verzekering in te schakelen, maar als de verhuurder bijvoorbeeld zegt: de waterschade is te wijten aan gebrekkig onderhouden van de badkamer (bijvoorbeeld het niet melden van het feit dat de silliconen versleten zijn, of iets dergelijks), dus schakel in eerste instantie uw eigen verzekering in, en dan zien we verder wel, dan staat de topic starter daar: gaat hij dan toegeven dat hij geen verzekering heeft, ondanks het feit dat het contract dit stipuleerde?
Dus om concreet op de vraag te antwoorden "Wat kunnen wij best ondernemen?" => Best eens een rustig gesprek hebben met de verhuurder, hieromtrent en op het beste hopen... Als hier niets uitkomt, zal je moeten afwegen wat financieel het minst zware is: een advocaat inschakelen (met de kans dat je alsnog verliest) of gewoon opdraaien voor de schade. Als de buur een schade van slechts 200 € heeft, om maar iets te zeggen, zou ik deze gewoon betalen, en zo snel mogelijk de nodige verzekeringen afsluiten voor in de toekomst...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!