Hallo,
ik weet niet onder welke topic ik het moet plaatsen dus doe ik het hier maar even.
Mijn vriendin heeft twee kinderen een dochtertje van 4 jaar en een zoontje van 2. Ze hebben beide een andere biologische vader maar ze zijn allebei erkent door de ex van haar.
Het slaat er dus op neer dat ze twee keer vreemd is geweest in haar vorige relatie.
Doordat de ex super moeilijk doet over de kinderen waren wij aan het denken aan volgende constructie maar ik wil graag weten als er een wettelijke basis voor is.
We willen de 2 biologische vaders vragen als ze hun vaderschap willen opeisen. Als dat gebeurd kunnen we dan de kinderen bij de ex vandaan houden? Hij ziet ze om de 14 dagen een dag maar maakt de oudste van 4 psychologisch kapot. Dat is ook erkent door een psychiatrisch centrum maar we krijgen het OCJ (jeugdzorg)maar niet ingeschakeld.
De 2 biologische vaders zouden dan nadien verder afzien van hun rechten want ze willen nu ook niets met de kinderen te maken hebben en wij vragen ze ook verder niets.
Dus het einddoel is dat wij de kinderen in alle rust en met veel liefde kunnen opvoeden en ze een normaal leven geven zonder de ex (erkende vader).
Hij weet dat geen der kinderen van hem zijn en zegt ook letterlijk tegen iedereen die het horen wil dat zijn enige doel is ons gezin te ontwrichten ten koste van de kinderen. De kideren interesseren hem totaal niet want hij bekijkt ze als een last.
Tweede vraagje is volgende:
In het vonnis dat in kortgeding is uitgesproken staat dat hij de kinderen op zondag in de even weken heeft maar in het begin heeft hij de oneven weken aan ons gevraagd omdat in de even weken mijn dochter van 12 ook bij mij is (ik heb co-ouderschap en een goede band met de mama) en dat ze dan samen kunnen zijn op zondag. Nu eist hij sinds vandaag plots de kinderen voor nu zondag op ondanks dat hij ze vorige week al gehad heeft omdat het deze week een even week is. Hij doet dit omdat ik morgen in het huwelijksbootje stap met mijn vriendin. Kan dat zomaar omdat hij zelf vragende partij geweest is voor de regeling om te draaien. ook al staat dat niet op papier maar het kan wel bewezen worden dat hij de kinderen elke 14 dagen op de oneven weken gehad heeft de laatste 6 maanden sinds de uitspraak van de rechtbank.
Graag even jullie advies en raad die ik zoals altijd ten zeerste op prijs stel.
Alvast een fijn weekend voor iedereen en bedankt voor de reacties.