werkgever vreest imagoschade door uitspraken werknemer

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: werkgever vreest imagoschade door uitspraken werknemer

#16 , 04 nov 2014 16:43

En over welke feiten ging het daar? Daar zal wel iets meer aan de hand geweest zijn dan iemand die tegen een vriend een kritische opmerking maakte over zijn werkgever, denk ik?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 04 nov 2014 21:51

was gen probleem emt de werkgever, maar met een poging tot moord in privé-leven.

Turaki

#18 , 04 nov 2014 23:09

Maar schept wel een precedent, waarbij de werkgever gebruik kan maken van zulke info. Misschien niet meteen ontslag op staande voet, maar bij volgende besparingsronde, promotie, of evaluatie, kan de werkgever hier wel naar verwijzen om een beslissing die negatief uitdraait voor de werknemer te staven.

Reclame

Gebruiker21

#19 , 06 nov 2014 09:36

Maar schept wel een precedent,...
Precedent? Indien P. op facebook een moordaanslag op de bedrijfsleider plande, misschien...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV

#20 , 06 nov 2014 20:51

Tom: de discussie ging over of privé-zaken van belang kunnen zijn voor werkrelaties. In dat geval was dat dus zo. Of het nu een dringende reden is of niet, was geen discussie.

Gebruiker21

#21 , 07 nov 2014 09:27

Tom: de discussie ging over of privé-zaken van belang kunnen zijn voor werkrelaties. In dat geval was dat dus zo. Of het nu een dringende reden is of niet, was geen discussie.
Privé-zaken zouden enkel van belang mogen zijn, als de werknemer zijn werk niet meer deftig uitvoert. Als P. zijn werk uitstekend doet, waarom zouden enkele kritische uitlatingen over producten van zijn werkgever IN BESLOTEN KRING (dit laatste wordt blijkbaar als bijzaak gezien door velen hier, terwijl dit van wezenlijk belang is), zie ik geen reden om hier "een verstoring van de werkrelatie" in te zien. Zolang P. geen leugens verspreid, zie ik echt het probleem niet.

Ikzelf heb bij mijn werkgever ook openlijk kritiek op bepaalde manieren van werken waardoor de kwaliteit van wat we opleveren soms niet is wat het moet zijn (die kritiek vermeld ik ook als we in vriendenkring over het werk bezig zijn). Ik denk daarbij ook mee over hoe we dingen kunnen verbteren. Geen enkel van mijn leidinggevenden heeft daar moeite mee, integendeel. Werkever van P. zou de geuite kritiek beter opnemen en eventueel met P. samenzitten en hem vragen hoe hij denkt dat het beter kan.

Ondernemerschap in Vlaanderen... nog veel werk aan de winkel...

Terug naar “Andere”