Hallo,
ik heb een aantal vragen:
1 - Ik werk nu al 2 jaar ergens waar ik tot een half jaar geleden ongeveer graag werkte maar sinds er een nieuwe bazin is gekomen is de werkdruk zwaar omhoog gegaan, zijn de prestaties naar beneden gegaan en is de stress bij iedereen aanzienlijk toegenomen, niemand van ons komt er nu nog echt graag werken als we weten dat ze komt en ook omdat ze allerlei dinges verkeerd doen en niet naar ons luistert bv. een collega van mij kan nooit woensdagvoormiddag omdat er dan een kuisvrouw komt voor haar te helpen bij haar thuis en dit is al een hele tijd doorgegeven en nu moet ze elke woensdagvoormiddag komen werken terwijl dit niet mogelijk is voor haar en nog andere zaken - we hebben haar overste hier al op aangesproken en die meld dat de problemen door hem komen wat totaal niet waar is en dat weet iedereen bij ons, we hebben nu met de collage's een brief opgesteld en die hebben willen we opsturen naar de grotere bazen van het bedrijf om het probleem aan te kaarten - doen we hier goed aan en als dit genegeerd wordt wat kunnen we dan nog doen voor het probleem duidelijk te maken?
2 - er is een collega van ons beschuldigt wegens diefstal, nu heb ik gelezen op dit prachtige forum dat er tastbaar bewijs nodig is om dit te kunnen aankaarten, hierbij heeft de collega het bewijs niet te zien gekregen maar er is enkel gezegd geweest dat ze camera-beelden zijn doorlopen, zelf heeft hij dit ze niet mogen zien en dus wil ik vragen of dit verplicht is dat hij die beelden mag zien of moet zien en of hij een collega mag aanduiden die de beelden ook mag bekijken als getuigen voor hem dat hij dit niet heeft gedaan?
3 - Ik ga met men wagen naar het werk en ik moet toch wel ongeveer 300 meter verderop parkeren om dan nog te voet naar men werk te gaan terwijl ik vlakbij kan parkeren maar dan moet betalen dit kan ik op 2 manieren doen en dat is elke dag 2 euro of een abonnement van ongeveer 100 euro per jaar, allemaal niet zo veel maar voor een part-time bedragje wel en ik wilde weten of ze verplicht zijn van die kosten ook te betalen als ik bv dat abonnement neem?
4 - ik vraag nu ook al een dik jaar of dat ik meer uren kan krijgen en ik heb me ook aangegeven voor 1ste verkoper te worden omdat ze personeel zoeken en een 1ste mederwerker al was dat maar tijdelijk (wat ik er ook had bij vermeld) en dit werd met een botte nee geweigerd en men aanvraag werd gewoon weggelachen, nu ben ik er achtergekomen dat ze iemand hebben aangenomen voor wel 30 uur en na 2 maand hebben ze hem 1ste verkoper gemaakt en ben ik dus gewoon na 2 jaar nogmaals aan de kant geschoven - kan ik hier iets aandoen of moet ik dit gewoon aanvaarden?
5 - na dit alles hebben alle collega's besloten om de boel neer te leggen om ze het echt duidelijk te maken, dit willen we enkel doen als er geen andere optie meer is (dit puur voor de klanten niet in de steek te laten) hoe kunnen we ons hierop het beste voorbereiden?
alvast bedankt voor de hulp!