Sinds een paar maanden heb ik een relatie en die zit nogal bizar in elkaar, of liever gezegd, de problemen die mijn vriend heeft met zijn ex-vrouw. Ik ken haar niet persoonlijk, ik kan alleen verder gaan op wat hij me vertelt, en daaraan begin ik steeds meer te twijfelen. Maar dit is zijn verhaal:
Nadat zijn vrouw hem verliet, heeft ze meer dan een jaar niet omgekeken naar hun twee dochters, het hoederecht werd dan ook zonder problemen aan hem toegewezen. Na al die tijd wou ze dan plots co-ouderschap, waarschijnlijk om aan alimentatie te ontsnappen, want naar haar kinderen kijkt ze niet om. In afwachting tot de definitieve uitspraak in deze zaak, staat de rechter haar bezoekrecht toe om de twee weken het weekend, en mag mijn vriend geen nieuwe relatie beginnen. Nu blijkt dat zij achter onze relatie gekomen is, bewijzen op foto heeft van onze ontmoetingen (verkregen via één of andere detective), mijn vriend zet, op aanraden van zijn advokaat, onze relatie nu stop omdat hij bang is om zijn dochters te verliezen. Kan dit zomaar gebeuren? Kan een rechter iemand verbieden om een relatie te hebben als ie vecht voor zijn kinderen? Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord en twijfel heel sterk aan de oprechtheid van mijn vriend. Hopelijk is er hier iemand die me kan helpen, want ik word er zowaar depri van.