ouderschapsovereenkomst akte notaris

lmpj
Topic Starter

ouderschapsovereenkomst akte notaris

#1 , 16 apr 2008 16:44

na een lange strijd begin ik eindelijk wat licht aan het einde van de tunnel te zien.
Na veel ruzies, toegevingen ben ik er met mijn ex-echtgenote ingeslaagd samen een ouderschapsovereenkomst (co-ouderschap met bilocatie) op papier te zetten en om voor een echtscheiding onderlinge toestemming te gaan.
Nu dient zich echter hetvolgende aan.
Mijn vrouw laat zich bijstaan door een advocaat. Deze wil de ouderschapsovereenkomst herformuleren in in eigen woorden weergeven. Mijn echtgenote heeft me beloofd dat de inhoud zal overeenstemmen met de inhoud van deze die we onderling hebben opgesteld. Daarna eist ze wel dat deze overeenkomst in een akte bij de notaris wordt gezet.
Moet ik hier iets achter zoeken of is dit de gewonen gang van zaken. Wat verandert deze akte aan onze overeenkomst in vergelijking met een gewonen bekrachtiging voor de rechtbank?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pdc

#2 , 16 apr 2008 17:47

laat u niet vangen en ga gewoon SAMEN naar een notaris of advocaat zodat hij formuleert wat jullie beiden willen....

teo

#3 , 16 apr 2008 22:10

4 jaar geleden heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt. Mijn ex had ook een advocaat genomen en ikzelf niet. Toch was het van ons beiden de bedoeling om in overeenkomst te scheiden. Ik vond het bedreigend dat ze met een advocaat afkwam. Volgens haar was de bedoeling dat haar advocaat de overeenkomst die wij, na veel hindernissen en toegevingen van beide kanten, onderling overeengekomen waren in juridisch correcte teksten kon gieten.
Aan het einde van de rit heb ik moeten toegeven dat dit best was, want op die manier waren we zeker dat alles dat erin stond ook wettelijk kon en indien nodig afdwingbaar was. Dat is ook de reden waarom we dat via een notaris hebben laten passeren die dan voor ons beiden optrad en controleerde op de correctheid van de tekst die was opgesteld door haar advocaat. Met deze akte in de hand zijn we dan vlot gescheiden voor de rechtbank.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”