Beslissing vonnis faillissement

evdv
Topic Starter

Beslissing vonnis faillissement

#1 , 30 okt 2014 10:52

Hallo,

Ik heb zonet het vonnis van het faillissement van mijn BVBA ontvangen maar begrijp niet direct wat dit wil zeggen. Ik heb het onderdeel "Beslissing" hier geupload: https://unsee.cc/topisabu/

Er staat "Stelt aan als vereffenaar", met dan mijn naam en adres. Wil dit zeggen dat schuldeisers bij mij persoonlijk kunnen komen aankloppen nu de BVBA failliet is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 okt 2014 10:58

Als er een faillissement afgesloten word, staat er in het staatsblad altijd de zaakvoerder zijn naam als vereffenaar dit is louter informatief.

Wanneer de zaakvoerder een vennootschap is dan staat die vennootschap als vereffenaar, maar ook de vast vertegenwoordiger met naam en adres erbij.

Dit is ook omdat u de boeken 7 jaar moet bewaren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie

#3 , 30 okt 2014 11:05

Ook is dit wanneer je als zaakvoerder borg heeft getekend voor leningen, dan kan de bank wel na het afsluiten van het faillissement bij je kunnen aan kloppen.

Een vennootschap kan ook nooit verschoonbaar verklaart worden.

Reclame

evdv
Topic Starter

#4 , 30 okt 2014 11:06

Bedankt voor het snelle antwoord! Dus op basis van dit besluit is deze lijdensweg eindelijk afgesloten? Indien ik persoonlijk aansprakelijk zou zijn voor iets, zou dat hier in moeten staan?

denlowie

#5 , 30 okt 2014 11:09

Mocht je toch nog voor iets persoonlijks verantwoordelijk zijn had je het al een tijd geweten.

Dus dit is het einde van deze moeilijke tijd voor u.

evdv
Topic Starter

#6 , 30 okt 2014 11:16

Heel hard bedankt voor de snelle antwoorden! Na jaren mijn zaak proberen op de rails te krijgen, uiteindelijk dan een faillissement te hebben moeten aanvragen, en dan een goede 10 maanden te wachten op de uitspraak is het amper te geloven dat ik eindelijk verder kan met mijn leven... Leningen waren gelukkig allemaal al afbetaald.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”