Zo is het volledig gebeurd, precies zoals je omschrijft.Stilaan een klassieke set-up in BXL en gelijkaardig bevolkte gebieden.
Het schouwspel :
Fake een ongeval.
Overdonder de bestuurder.
Zorg dat die doorrijdt onder "sociale" druk.
Dien meteen klacht in wegens vluchtmisdrijf - uiteraard na voertuigwissel.
Inkasseer "schade".
Dat krassen van een ongeval verticaal zijn, is zever in pakjes.
Hangt er gewoon van af wat er tegen wat rijdt, en hoe en waar.
Die krassen gaan niet in uw voordeel spelen, en al helemaal niet als ze er nog proper en vers uit zien ...
Tip : Dashcam !
Nu, die krasjes, die zijn 5 centimeter lang, dus die gaan geen "zware schade" kunnen veroorzaakt hebben; er zijn ook geen builen of andere schade rond dus is het overduidelijk dat we daar aan een bordje of zoiets zijn blijven haperen. Toon mij één wagen ouder dan twee jaar zonder een paar krasjes op de bumpers en ik betaal je een diner in de "Comme Chez Soi" (dat ik toch niet kan betalen, maar kom, nog wat schulden kunnen er ook nog wel bij).
Daarom sta ik er ook op woensdag zelf nogmaals naar de politie te gaan en deze persoonlijk te laten zien aan de politieagente.
Dus als ze echt veel schade willen "incasseren" na voertuigwissel, is er toch maar bitter weinig materiaal om mee te werken op mijn wagen. Als het nodig is, vechten de advocaten van mijn rechtsbijstandsverzekering tot het bittere einde, ze mogen mijn huis volledig komen leeghalen, ik heb toch niks. Mijn bankrekening staat iedere maand op nul op het einde van de maand (en meestal eronder) en het "duurste" in ons huis is een flatscreen tv van 10 jaar oud en dat maakt me niets, want ik heb niet zo veel nodig om te leven. Willen ze de wagen (gekocht op afbetaling) aanslaan, doe maar, dan kan ik niet meer gaan werken, moet ik wel ontslagen worden en ga ik op het OCMW op mijn lui gat liggen zoals het volk dat mij zaterdag liggen had.
Een dashcam ben ik al aan het onderzoeken, zo ééntje die zowel vooruit al achteruit filmt, die bestaan blijkbaar ook. Mij gaan ze niet meer hebben, ik kom zoiezo nooit van mijn leven meer in Brussel.