Beste,
Zaterdag 29 september had ik op de site van de vdab een opleiding gevonden die mij aansprak(matroos Rijn en binnenvaart).
Maandag 1 oktober moest ik bij de vdab komen i.v.m. een openstaande vacature,een wep+ als groenarbeider.
Dus omdat ik toch bij de vdab moest zijn nam ik het nummer van de opleiding matroos mee om wat uitleg te vragen omtrent deze scholing bij cenflumarin KTA- Zwijndrecht .De vdab consulente vroeg mij waarom ik al drie jaar werkloos was en waardoor dat kwam,waarop ik antwoorde dat mijn GGZ(goed gedrag en zeden)niet blanco is en dat hierdoor de bedrijven mij niet willen aannemen.Dan begon zij plots over de cursus aan het KTA,waarop ze mij zei dat ze eerst zou horen of ik voor deze cursus geen blanco GGZ moest hebben.Ze zei me dat ze zou bellen met de persoon die verantwoordelijk is voor deze opleiding en selectie.Hierop antwoorde ik dat zij dit niet mocht doen omdat ik dat niet wilde.De dag erna 2 oktober heeft zij naar de verantwoordelijke van deze cursus gebeld en gevraagd of ik een blanco strafregister nodig had.
Waardoor ik mij nu moet gaan verantwoorden bij de verantwoordelijke van deze cursus waarvoor ik ooit veroordeeld ben geweest(de feiten dateren van 1989/1990).
Mijn vraag is nu of dit geen schending is van mijn privacy omdat zij mijn gerechterlijk verleden aan derden heeft bekend gemaakt zonder mijn toestemming en of ik hier tegen iets kan beginnen.Heb nooit geweten dat men voor studies een blanco GGZ nodig had.
Mvg
LG