waterlek -verzekering -expert

napaso
Topic Starter

waterlek -verzekering -expert

#1 , 24 okt 2014 22:30

ik heb 4 maanden geleden mijn plat dak vernieuwd met EPDM . Nu heb ik een waterlek op 2 verschillende plaatsen . Een maand geleden heb ik dit aangegeven aan mijn brandverzekering omdat toen het water door ons vals plafond begon te druppen . Mijn verzekeraar zou de dakwerker en zijn verzekering contacteren . Tot op heden is er noch een expert van mijn verzekering noch één van de dakwerker zijn verzekering langs geweest of zelfs nog geen contact opgenomen . Vandaag heb ik mijn verzekering gebeld en zolang mijn verzekering geen contact heeft met zijn verzekering kan men niets doen . ik vroeg dus aan mijn verzekeraar indien de tegenpartij niets van zich laat horen in bv 6 maanden , dan gebeurd er bij mij ook niets ????
Is dit normaal ??? Wat kan ik ondertussen doen ? moet ik al op mijn eigen een expert laten komen ? moet ik de zaken laten vaststellen door een deurwaarder ???
het enigste dat ik nu moet ondergaan is dat ik lijdzaam moet toezien hoe het water langs de houten gewelven naar beneden drupt .
alle hulp en tips zijn welkom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 okt 2014 09:18

Normaal is dat je EERST de dakwerken in aangetekend gebreke stelt, en niet uw verzekering. Dat kan later nog.
Weet uw dakdekken op dit ogenblik al dat zijn nieuw geplaatst dak lekt? Dat kan ik nergens uit uw post opmaken.
Uw verzekering was niet de opdrachtgeven van de werken, maar dat wij jij.

napaso
Topic Starter

#3 , 27 okt 2014 20:03

de dakwerker is op de hoogte en is reeds komen kijken doch hij moet zijn verzekering wel aanspreken . en dit is mij tot op heden nog niet duidelijk
Daar mijn verzekering de gevolgschade van het waterlek moet vergoeden moeten en zullen zij de dakwerker aansprakelijk stellen .

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 okt 2014 20:12

Wat weerhoudt hem omdat lek tenminste al te dichten?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 28 okt 2014 09:00

Niets houdt je tegen om de dakwerker in gebreke te stellen, daar heb je de verzekering niet voor nodig.

Je kan een eigen expert aanstellen, maar dan bestaat de kans dat de dakwerker later stelt dat de vaststellingen niet tegensprekelijk zijn gebeurd. Wil je dit voorkomen, dan nodig je hem best ook uit op een tegensprekelijke vaststelling van de schade op (bv.) 31 oktober, waarbij je vermeldt dat zijn afwezigheid op die datum door u zal worden beschouwd als een impliciet akkoord met de vaststellingen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

napaso
Topic Starter

#6 , 28 okt 2014 18:40

allen dank voor de info .
Aangetekende zending met in gebreke stelling is vertrokken
wordt vervolgd

Terug naar “Aanneming”