Heb ik recht nog niet betaalde mondelingse aankoop te anuler

skabalie
Topic Starter

Heb ik recht nog niet betaalde mondelingse aankoop te anuler

#1 , 25 okt 2014 00:14

Hi,
Ik heb enige tijd geleden, iets gekocht met mondelinge overeenkomst, waar geen enkele getuigen bij waren.
Factuur is opgestuurd en nog niet betaald.
Omdat verkoper mij tot al 3X toe heeft gelapt mij voor een gesloten deur te zetten, en dan ook nog eens verkeerde info geeft van tijdelijke sluiting, wil ik de aankoop annuleren.
Ik kan begrijpen, dat onvoorziene omstandigheden het tijdelijk gesloten kan zijn, en kan ook begrijpen, dat wegens verkeerssituatie's iets kan uitlopen, maar ik heb meer dan een uur langer gewacht, dan het vermelde uur, en niks.
Ik vond geen enkele communicatie middel om info te vragen, niks
Ik heb hen dan ook een boze mail gestuurd en hem om uitleg gevraagd.
Helaas is er geen enkele reactie van deze kant.
Normaal ging de betaling vandaag doorgaan, maar wegens die gebrekkige informatie, en voorafgaand een afspraak te maken, en blijkbaar geen medewerking, wens ik de aankoop te annuleren.
Ik weet niet, of dit eigenlijk kan of niet? Maar als hij van mening is van niet, dan moet hij mij dan maar dagvaarden, en zal het lot van de rechter dan bepalen wat er moet gebeuren, ook al ben ik dan meer geld kwijt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 25 okt 2014 00:39

Een mondeling akkoord is even geldig als een schriftelijk.

sloeberken

#3 , 25 okt 2014 09:48

Een mondeling akkoord is even geldig als een schriftelijk.
En hoe ga je dat mondeling akkoord bewijzen. Als je 100% zeker bent dat je niets getekend hebt de factuur onmiddellijk protesteren met AS, maar dan zeker niet spreken van een aankoop.
Wat staat er in die mail die je gestuurd hebt, als daar iets instaat van aankoop, zou dit wel eens het bewijs kunnen zijn voor de verkoper.

Over welk product gaat het, is dit al geleverd.

Art. 1589. Verkoopbelofte geldt als koop, wanneer er wederzijdse toestemming van de partijen is omtrent de zaak en omtrent de prijs.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

jef007

#4 , 25 okt 2014 10:18

verkoop op afstand?

WP002

#5 , 04 nov 2014 22:48

Ja, door die mail te sturen hebt u zichzelf wel de das omgedaan. De verkoper kan nu bewijzen dat u de intentie tot kopen had.

Terug naar “Consumenten Koop”