Ingebrekestelling crèche

KVV
Topic Starter

Ingebrekestelling crèche

#1 , 24 okt 2014 22:54

Beste allen,

Woensdagavond kregen we via een voicemailbericht te horen dat onze crèche van de ene op de andere dag de deuren sloot. We kregen geen uitleg over de precieze redenen en er werd ook niets gezegd over terugbetaling van de waarborg enz. We hebben de eigenares proberen te bellen en mailen, maar ze wil duidelijk niet communiceren. Ook voor de andere ouders, voor Kind & Gezin en zelfs voor haar personeel is ze onbereikbaar. Ik ga niet in op alle details van de situatie. Feit is dat ik maandag een ingebrekestelling wil sturen per aangetekend schrijven.

Ik zou graag wat feedback krijgen, zodat ik niets over het hoofd zie.

- Bovenaan: gegevens van haar BVBA (naam, adres, ondernemingsnummer, tav haar als zaakvoerster) en onze gegevens
- Titel: ingebrekestelling, vermelding van plaats en datum van opmaak van onze brief, vermelding 'aangetekend'
- Mbt de feiten: namen van onze kinderen, voicemail van haar op 22/10/14, vermelding van al onze pogingen om haar te contacteren
- Vermelding dat we haar ingebrekestellen met dit aangetekend schrijven om het volgende te doen tegen uiterlijk 15/11/14: waarborgen integraal terugstorten op ons rekeningnummer met vermelding van de data en bedragen die wij toen aan haar gestort hebben, terugstorten van deel van bedrag dat we betaald hebben voor de maand oktober omdat ze niet voor alle dagen opvang heeft voorzien, terugbezorgen van de persoonlijke spullen van onze kinderen of het betalen van een forfait ter vergoeding daarvan, correct ingevulde fiscale attesten verschaffen of alle nodige informatie om de fiscale aangifte correct te voldoen.
- indien uiterlijk 15/11/14 niet gerealiseerd, wordt dossier overgemaakt aan onze advocaat.

Per toeval ken ik ook haar thuisadres. Zou ik daar ook een kopie van de brief afleveren? Het adres van de BVBA is het adres van de opvang, maar als die gesloten is, is er niemand om dat aangetekend schrijven in ontvangst te nemen...

Bedankt om dit te willen bekijken!

KVV

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2014 23:42

BVBA en nu dicht ... vermoedelijk in faling.
Als u ondernemingsnummer hebt / adres maatschappelijke zetel/ naam kan u op kruispuntbank controleren of firma nog actief is.
Dan kan u onderaan als u de firma hebt eens kijken bij staatsblad ..daar op klikken en dan kan u bovenaan dus in de laatste mededeling zien wat er mer firma aan de hand is... rechts staat BEELD daar op klikken dan krijgt u het staatsblad met de tekst. Daar leest u wie de curator is.

KVV
Topic Starter

#3 , 25 okt 2014 14:00

Beste,

Bedankt voor uw antwoord. Ik had al gekeken of de firma nog actief is en ook een kijkje genomen in hun jaarrekening van 2013. Dat ziet er allemaal vrij normaal uit voor zover ik kan inschatten. Ik denk ook niet dat het financiële de (hoofd)reden is. In het kort de omstandigheden: twee weken eerder is een kindje overleden in de crèche. De eigenares was toen in vakantie. De verzorgsters die toen werkten, troffen geen schuld, maar er zou wel een controle geweest zijn van Kind en Gezin. Daaruit zou gebleken zijn dat er toch wat tekortkomingen waren en de eigenares werd hiervoor op het matje geroepen. Een paar dagen laten besloot ze (wrs vrij impulsief) om te sluiten. Het lijken mij eerder emotionele motieven dan financiële motieven te zijn die meegespeeld hebben.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 okt 2014 23:11

Zie wat er ondertussen in het staatsblad is verschenen - jaarrekeningen staan bij NBB.
Indien geen faling ... dan zeker de brief sturen en liefst met zoveel mogelijk gekende ouders - mogelijk hebt u daarvan gegevens of hebt u gegevens van de verzorgsters die u dan weer meer info kunnen geven ze zijn ook benadeelden.

KVV
Topic Starter

#5 , 26 okt 2014 13:44

Ok. Bedankt. We zijn de contactgegevens aan het verzamelen. Ik geef hen mijn versie door van de ingebrekestelling.

Terug naar “Andere”