overstap naar Belgacom - telenet niet afgesloten

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

overstap naar Belgacom - telenet niet afgesloten

#1 , 21 okt 2014 16:17

twee maanden terug stapte ik over van telenet naar Belgacom. Zij maakten reclame dat ze de volledige overstap hebben regelden. Nu krijg ik facturen van telenet en melden ze me: ook wij hebben u de laatste twee maanden tv en internet geleverd, we weten niets van een overstap.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2014 16:26

Je moest zelf telenet opzeggen, Belgacom geeft je een brief gegeven? en daarin staat je opzeg die je 14 dagen voor dat Belgacom je de beelden aanbied hem dus de brief moet verzenden !

Bij mij is dit wel degelijk goed gezegd dat we zelf de opzeggings-brief moet verzenden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#3 , 21 okt 2014 16:34

Tja, die brief hebben ze me niet gegeven en is er ook niets van gezegd. Je veronderstelt toch wel wat wanneer Belgacom je provider wordt, dat telenet automatisch stopt.
Die informatie werd me niet gegeven.

Reclame

LeenW

#4 , 21 okt 2014 16:53

Waarom zou Telenet automatisch stoppen? Je kunt toch ook 2 aansluitingen hebben?

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#5 , 21 okt 2014 16:57

Omdat zij reclame maken met: wij regelen de volledige overstap, dan ga je er toch van uit dat je niet bij twee providers zit?

LeenW

#6 , 21 okt 2014 16:58

Hebt u dat expliciet gevraagd aan Belgacom?

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#7 , 21 okt 2014 17:03

Ze stelden het zelf voor; ik moest niets doen op dat vlak, dat werd door hen geregeld.

LeenW

#8 , 21 okt 2014 17:07

Dat lijkt mij sterk, een derde partij kan normaal geen contract opzeggen. Maar mss zijn er hier telecom-specialisten die dit kunnen tegenspreken?

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#9 , 21 okt 2014 17:08

Als klant kan je zoiets niet ruiken.

denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 okt 2014 17:14

Ik denk dat de verkoper van Belgacom wel een fout gemaakt heeft, mij hebben ze een gedrukte brief gegeven dat ik moest tekenen en dan werd dit toegeplakt langs de zij kanten moest 14 dagen op voorhand die brief versturen en een paar dagen had ik reeds van telenet antwoord, zelfs hebben ze mij opgebeld om te zegen als ik bleef ik het aan de zelfde voorwaarden mocht hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#11 , 21 okt 2014 17:18

Die verkoper van Belgacom gecontacteerd en die interesseert het niet, heel nonchalant: tja, dan moet je een brief sturen naar telenet, zo van: het kan me niet veel schelen.

Losstaand hiervan ben ik pakken minder tevreden over Belgacom. Youtube, deredactie,....levert schokkerige beelden op die ik bij telenet niet had, televisiekanalen vind ik persoonlijk minder interessant.

LeenW

#12 , 21 okt 2014 17:46

Goed, maar wat is uw vraag nu eigenlijk?

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#13 , 21 okt 2014 23:39

Dat het me logisch lijkt dat ik geen twee keer wil betalen. Ik heb de laatste twee maanden geen toegang gehad tot diensten van telenet. Digirecorder was ingediend en toch wordt dat nog aangerekend.

LeenW

#14 , 21 okt 2014 23:47

Telenet is niet in fout (zij weten immers van niets), die zult u zowiezo moeten betalen. Tegen Belgacom kunt u iets beginnen als u kunt bewijzen dat zij inderdaad een fout gemaakt hebben.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#15 , 22 okt 2014 12:47

Telenet toont meer begrip voor de situatie, ze willen de laatste twee maanden zelfs crediteren en helpen met belgacom op te zeggen als we bij hen blijven.
Nu valt dus af te wachten of belgacom er geen voorwaarden tegenover stelt, zijn ingestapt bij een promotie.

Nog iets: de telefonie was dus wel overgezet van telenet naar belgacom twee maanden terug ( dat hadden ze dus WEL geregeld), ze hebben het dus "half en half" geregeld. De digirecorder van telenet was ook binnengegeven waardoor het dus onmogelijk was dat we daar nog diensten van kregen.

Terug naar “Andere”